Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

Sambal ‘Saadiah’ Jualan Ogy...

HEBAT... Selain merupakan seorang pelakon wanita yang hebat dan disegani di Malaysia sehingga...

Kebakaran Hutan California Cetus...

PARADISE - Kebakaran hutan dahsyat di California menyebabkan sesetengah komuniti diselubungi kabus hitam,...

Harga Kacang Soya Naik,...

JAKARTA - Mogok pengusaha tauhu dan tempe di Pulau Jawa yang membantah kenaikan...

PKR Hentam Sikap Kolot...

KUALA LUMPUR - Parti Keadilan Rakyat (PKR) menggesa pemimpin-pemimpin PAS supaya berfikiran lebih...

PAS Johor Tanding Kerusi Terbanyak Pada PRU14

JOHOR BAHRU – PAS Johor mengisytiharkan untuk bertanding di 17 kerusi Parlimen dan 40 kerusi DUN pada Pilihan Raya Umum akan datang.

Pesuruhjayanya, Abdullah Hussin berkata keputusan itu sekaligus mencipta sejarah kerana bertanding kerusi terbanyak sepanjang PRU14 berbanding PRU13.

“Kita telah buat perbincangan untuk bertanding sebanyak itu di kerusi Parlimen dan DUN, sekali gus mencipta sejarah kerana bertanding kerusi terbanyak sepanjang PRU berbanding lapan kerusi Parlimen dan 31 kerusi DUN pada PRU lepas.

“Calon-calon yang akan bertanding pula terdiri daripada pelbagai latar belakang termasuk ulama, profesional, aktivis masyarakat dan sebagainya,” katanya memetik laporan Sinar Harian.

Namun katanya, senarai kerusi yang disasarkan serta calon yang akan bertanding pada PRU14 bagi negeri itu tidak akan didedahkan.


Dalam pada itu, beliau turut menyatakan persediaan PAS Johor untuk menghadapi PRU14 yang dijangka akan berlangsung tidak lama lagi.

“Kita sedar, apabila bersendirian, kita kena usaha lebih kuat dan persediaan semaksimum telah dilakukan,” katanya. – MYNEWSHUB.CC

https://www.youtube.com/watch?v=4P__10COG2I

Kategori