Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Hidayah Pada Hari Lahir...

GEORGE TOWN - Mengambil keberkatan dan erti pengorbanan Aidiladha, seorang lelaki memilih untuk...

Harga Petrol RON97 RM4.40,...

PUTRAJAYA: Harga runcit petrol RON97 turun sebanyak 5 sen kepada paras RM4.35 seliter...

Ernie Zakri Doa Yang...

KES yang menimpa keluarga kepada penyanyi bernada tinggi, Ziana Zain turut mendapat simpati...

Aizat Teringin Berduet Dengan...

PENYANYI dan komposer berbakat besar, Aizat Amdan menyuarakan hasratnya untuk bekerjasama dengan penyanyi...

PTPTN Puji Terengganu Sumbang Pelajar Cemerlang

KUALA TERENGGANU – Langkah kerajaan Terengganu mendepositkan sumbangan kepada pelajar yang cemerlang dalam pendidikan ke dalam akaun simpanan SSPN-i dipuji Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Pengerusi PTPTN, Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah berkata ia satu langkah bijak dalam usaha menyuburkan budaya menyimpan dari usia yang muda.

“Ini satu langkah bijak dalam membantu mereka melaburkan wang demi masa depan mereka dan menggalakkan menabung dari usia yang muda berbanding kita bagi ‘one-off’ sumbangan yang habis begitu sahaja.

“Ia juga selari dengan matlamat PTPTN yang tidak mahu rakyat bergantung sepenuhnya kepada dana PTPTN untuk melanjutkan pelajaran dan beralih kepada sistem simpanan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas Majlis Berbuka Puasa bersama pimpinan kerajaan Terengganu dan pemberian sumbangan Hari Raya oleh Biro Kebajikan UMNO Malaysia di kediaman rasmi Menteri Besar Terengganu di Seri Iman di sini, semalam.


Turut hadir, Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman, barisan kepimpinan dan pegawai kanan negeri Terengganu serta penduduk setempat.

Mengulas lanjut Shamsul Anuar yang juga pengerusi Biro Kebajikan UMNO Malaysia berkata PTPTN akan meneruskan program tanggungjawab korporat sosial (CSR) dengan memfokuskan kepada pendidikan.

“Macam hari ini, kita memberi bantuan berjumlah RM60,000 untuk kelengkapan makmal komputer di Sekolah Menengah Kebangsaan Ibrahim Fikri, Kuala Terengganu. Insyaallah, program sebegini akan diperluaskan ke negeri-negeri lain dari semasa ke semasa,” katanya. – BERNAMA

Kategori