Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

Dua Lelaki Rusia Usung...

PENUMPANG tren di Rusia dikejutkan dengan kelibat dua lelaki yang memasuki tren tersebut...

Konsep ‘Fairytale’ Tema Majlis...

PASANGAN sensasi, Fattah Amin dan Fazura sebulat suara memutuskan untuk memilih konsep kisah...

Kucing, Superhero Yang Selamatkan...

KUCING merupakan salah satu haiwan peliharaan yang sangat comel dan begitu manja dengan...

Punca Kematian Pelajar Malaysia...

KUALA LUMPUR: Mayat pelajar Malaysia, Rebecca Edward yang mati di England selepas mengalami...

SPRM Teliti Skandal Kaya Mega 3 Anak Mahathir

PUTRAJAYA – Perkara ini sudah dibangkitkan pembangkang sejak lama dulu… zaman sebelum Tun Dr. Mahathir Mohamad ‘menyertai’ mereka untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Namun pihak pembangkang di Malaysia seperti biasalah… apabila orang kuat BN yang pernah dikutuk mereka kemudian menyebelahi mereka, semua dosa lama secara tiba-tiba berubah boleh jadi suci murni.

Cuma kali ini agak menarik selepas orang parti Mahathir itu sendiri yang buat aduan kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Bukan sikit-sikit katanya tetapi sampai 488 buah syarikat.

Menurut Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Azam Baki, pihaknya perlu meneliti segala maklumat berhubung dakwaan skandal kekayaan luar biasa yang dimiliki anak-anak Mahathir.

Beliau yang dipetik portal tempatan AgendaDaily turut mengesahkan bahawa pihaknya telah menerima aduan berkaitan isu tersebut namun enggan mengulas mengenai perinciannya buat masa sekarang.

“Kita perlu melihat perkara itu terlebih dahulu. Jika kita dapati memang benar wujud kesalahan rasuah dan salah guna kuasa, maka baru siasatan akan dijalankan untuk tindakan yang selanjutnya.

“Selebihnya, saya tidak mahu memberi sebarang komen mengenai perkara ini,” katanya sebagai mengulas beberapa exco Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang membuat laporan kepada SPRM.


Ini termasuk Exco Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Pusat PPBM, Abd. Wahazir Abd. Wahabi yang turut menyerahkan senarai nama syarikat dimiliki oleh empat orang anak Mahathir sendiri.

Ia melibatkan iaitu Tan Sri Mokzani, Mirzan, Datuk Seri Mukriz dan Datin Paduka Marina, malahan laporan dibuat terus kepada Ibu Pejabat SPRM, Putrajaya kerana kekayaan luar biasa diperoleh mereka.

Dakwa Abd. Wahazir, syarikat-syarikat tersebut antaranya dikenal pasti wujud semasa Mahathir masih lagi menjadi Perdana Menteri dan sehingga kini terus ber­operasi dengan meraih tender-tender kerajaan.

Dalam pada itu, Abd. Wahazir serta rakan-rakannya juga dikatakan telah berjumpa dengan Mahathir sendiri beberapa bulan lalu namun beliau menafikan perkara tersebut. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

Kategori