Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

PKNS Terima Anugerah Abdul...

SHAH ALAM - Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) menerima pengiktirafan Anugerah Abdul Rahman...

Abu Zahar Terima Kunjungan...

KUALA LUMPUR - Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri Abu Zahar Ujang hari...

Lelaki Maut Motosikal Langgar...

IPOH - Seorang lelaki maut apabila motosikal yang ditunggangnya melanggar kerbau di Jalan...

52 Warga China Terbabit...

KUALA LUMPUR - Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Kuala Lumpur menahan 52 warga China...

Suami ‘Meroyan’ Tetak Isteri Dan Anak Guna Kapak

HANYA kerana cemburu, seorang lelaki bertindak menetak isteri selain anaknya yang berusia 18 tahun sehingga maut dengan menggunakan kapak di Medan, Indonesia.

Suspek yang dikenali sebagai Nurdin Sinaga, 57, dipercayai berada di bawah pengaruh minuman keras ketika menetak leher isteri serta anak gadisnya dengan menggunakan kapak dalam kejadian pada Sabtu yang lalu.

Mengikut keterangan saksi yang melihat kejadian ngeri tersebut memberitahu bahawa hanya tinggal kulit sahaja yang menjadi penyambung antara kepala dan jasad isteri mangsa berusia 46 tahun itu.

Isterinya dikenali sebagai Romelli maut di tempat kejadian dipercayai ditetak di bahagian leher, kepala dan tangan manakala anak gadis suspek Rastiur Marito maut dengan keadaan tangan terputus serta terdapat luka tetakan di leher mangsa.

Suami 'Meroyan' Tetak Isteri Dan Anak Guna Kapak

Pihak polis Kualuh Hilir Labuhan Batu, AKP Joni berkata, mayat dua mangsa ditemui dalam keadaan yang amat ngeri kerana kepala Romelli didapati hampir terputus manakala mayat Rastiur ditemui dengan tangan terputus.

Menurut pihak polis, motif pembunuhan dipercayai cemburu kerana suspek dikatakan berang dengan isterinya yang selalu bermain telefon serta berbalas mesej dengan seseorang individu yang tidak dikenali.

Suspek yang membaca mesej isterinya yang begitu mesra dengan individu lain membuatkan dia berasa cemburu.


Lebih membangkitkan kemarahan suspek apabila isterinya memberitahu yang dirinya merupakan seorang janda dan suspek bukan lagi suaminya.

Akibat daripada perbuatan serta kata-kata yang menyakitkan hati itu menyebabkan suspek bertindak menetak mangsa serta anaknya.

Penduduk yang menyedari kejadian tersebut cuba memukul suspek, namun berjaya melarikan diri ke rumah ketua kampung untuk menyelamatkan diri.

Suspek kemudiannya diserahkan kepada polis untuk siasatan. – MYNEWSHUB.CC

*Video di bawah sekadar hiasan…

Kategori