Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Sanusi Kecewa DBP Tak...

ALOR SETAR : Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor kecewa...

Pandikar Arah Pihak Luar,...

KUALA LUMPUR - Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia hari...

Terpaksa Kendali Anjing Dalam...

SEORANG anak Malaysia telah mengharumkan nama negara dengan menyertai ekspedisi 'Fjällräven Polar 2018'...

Cerita Sebenar Cincin Tersekat...

Ahad lalu kami ada siarkan cerita tentang khidmat khas Jabatan Bomba dan Penyelamat...

3 Anak Baru Lahir Dibunuh Disimpan Di Peti Sejuk

PARIS – Seorang ibu lingkungan usia 50-an mengaku bersalah membunuh tiga orang anaknya ketika lahir, dua hari selepas mayat mereka ditemui pihak berkuasa dalam sebuah peti sejuk.

Pendakwa raya Perancis, Laureline Peyrefitte mengesahkan wanita itu mendakwa mengaku sebagai ibu kandung kepada ketiga-tiga bayi malang tesebut.

Menurut sumber, wanita itu menekap muka mangsa dengan kusyen sebelum membalut menggunakan plastik kemudian meletakkan di dalam peti sejuk.

“Siasatan awal pakar forensik mengesahkan semua bayi masih hidup ketika dilahirkan.

“Kami masih menungu keputusan bedah siasat ke atas tiga bayi itu dan pemeriksaan perubatan lain,” kata pendakwa raya dipetik laman BH Online.

Berdasarkan keterangan, wanita tersebut melahirkan anak secara seorang diri di kediaman miliknya di barat bandar Lorient pada 1998, 1999 dan 2003.

Peyrefitte berkata setiap kali selepas bersalin, wanita itu akan menekap anaknya dengan kusyen, membalut dengan plastik kemudian memasukkan ke dalam peti sejuk.


” Setiap kali selepas bersalin, beliau menekap bayinya dengan kusyen sebelum meletakkan mayat ke dalam beg plastik dan menyimpannya di dalam peti sejuk,” kata Peyrefitte.

Wanita tersebut telah didakwa atas tuduhan membunuh. Sekiranya didapati bersalah, ibu kepada tiga orang anak itu akan dikenakan hukuman penjara menurut undang-undang Perancis.

Sementara itu, sumber menyatakan siasatan polis mendapati baawa bapa kepada ketiga-tiga bayi malang tersebut adalah rakan sekerja kepada wanita terbabit. – Agensi

Kategori