Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

18,000 Hadiri Majlis Rumah...

JOHOR BAHRU : Kira-kira 18,000 masyarakat pelbagai kaum dan agama mengambil kesempatan meraikan...

Bekas Pegawai Polis Didakwa...

Alor Setar : Bekas pegawai polis berpangkat Inspektor didakwa di Mahkamah Sesyen di...

Sultanah Pahang Saksi Koleksi...

SHAH ALAM - Sultanah Pahang Sultanah Hajah Kalsom berangkat menyaksikan koleksi Hari Raya...

Geng Kongsi Gelap “Ayah...

KUALA LUMPUR - Kumpulan kongsi gelap ‘Geng Ayah Yie Tiger 99’ yang disyaki...

Pelantikan Mahathir Dalam Pakatan Sekadar Wayang

JOHOR BAHRU – Ketua Wanita UMNO, Tan Sri Shahrizat Abd Jalil menyifatkan pelantikan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai pengerusi Pakatan Harapan adalah  “wayang”.

Katanya, pelantikan bekas presiden UMNO itu dengan beberapa pemimpin Melayu juga bertujuan untuk mengaburi mata pengundi Melayu.

“Kalau kita tengok sebenarnya yang menjadi ketua umum untuk Pakatan Harapan ni ialah Lim Kit Siang (DAP)

“Tetapi dia sembunyi di belakang sebab mereka dahagakan undi orang Melayu, sebab itu dia buat wayang kulit, sandiwara,  tu kononnya wujudnya pemimpin Melayu.

“Tetapi sebenarnya yang akan membuat keputusan adalah DAP, jadi rakyat Malaysia kena berhati-hati. Kalau mereka pilih pembangkang, maknanya mereka pilih DAP untuk jadi pemimpin negara,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Perwakilan Wanita UMNO Bahagian Patah di sini, hari ini.


Berhubung hasrat pergerakan itu bagi lebih ramai wanita dipilih sebagai calon di Johor dalam pilihan raya umum akan datang, Shahrizat berkata Badan Perhubungan UMNO negeri telah maklum mengenai hasrat sayap itu dan akan mempertimbangkannya.

Pada PRU13, terdapat empat kerusi Parlimen dan lima kerusi Dewan Undangan Negeri Jdi ohor yang dimenangi calon Wanita UMNO.

Katanya jentera Wanita UMNO juga akan mempergiatkan usaha membantu Barisan Nasional untuk memenangi kerusi Parlimen Gelang Patah pada pilihan raya umum akan datang. – BERNAMA

  • Lagi berita berkaitan:
  • UMNO

Kategori