Monday, October 14, 2024

Creating liberating content

Pendakwaan Tutup Kes Perbicaraan...

SHAH ALAM - Pihak pendakwaan dalam perbicaraan kes bunuh Kim Chol atau Kim...

Teaser “Driftmob” Ini Mungkin...

Adakah mustahil untuk membuat kareografi drift di jalan raya yang sebenar?Bagi sekumpulan pelagak...

UEC: Pemuda DAP Ucap...

KUALA LUMPUR - Pengarah Biro Hal Ehwal Varsity Pemuda DAP, Leong Yu Sheng...

Imam Sunnah Ditembak Mati...

TEHRAN - Imam berfahaman Sunnah yang selalu mengimamkan solat Jumaat ditembak mati semalam...

Kantoi Borak Pasal Janda, Pak Imam Tanggung Malu

ADUH pak imam kantoi pulak borak pasal janda dekat masjid! Habis kena kecam satu kampung.

Seorang pengguna Facebook yang dikenali sebagai Suppi telah memuat naik satu status lucu yang mana  seorang pak imam bersama dengan tiga lagi jemaah masjid dekat sebuah perkampungan di Indonesia, telah terlupa untuk mematikan mikrofon masjid ketika mereka sedang berbual tentang seorang janda.

Kejadian lucu itu dikatakan berlaku selepas solat Maghrib.  Aduhai kan dah kantoi borak pasal benda macam tu dalam masjid…

Bagaimanapun ramai netizen mengakui berasa cukup terhibur dengan status itu.

Satu akaun yang tak didedahkan namanya berkata “Para jemaah masjid XXX, kalau nak bincang soal siapa yang layak dapat janda pingitan yang baru tu, tolong jangan lupa tutup mic… Habis satu kampung dah tahu!”

Menurut Suppi juga, sebelum mikrofon tu dipadam, terdengar teriakan seorang wanita. Entah-entah bininya pak imam tu tak?

Salah seorang saksi kejadian tu pun ada tinggalkan komen dekat posting tersebut dan komen yang ditinggalkannya tu memang lawak tahap dewalah!


“Aku ada dekat situ tadi, bukan main bising bunyi hon dekat luar masjid tu… Tu mesti bunyi hon bini pak imam yang dah terpacak depan masjid! Nampaknya malam ni ramai pakcik yang bakal tidur berjemaah dekat luar”

Lepasni pak imam sekalian tengok sikit kiri kanan sebelum nak berbual apa-apa topik. Tengok sikit mikrofon tu dah tutup ke belum… Selamat ke tidak kawasan tu nak gosip?

Tapi jangan lah gosip pasal mak janda dekat dalam masjid! Haihh lepas solat jemaah pulak tu, kan tak pasal-pasal dah ‘kantoi’ satu kampung yang pak imam pun bergosip juga rupanya. –  MYNEWSHUB.CC / Ainaa Hafizah

*Video sekadar hiasan.

Kategori