Monday, October 28, 2024

Creating liberating content

Nombor Plat Pendaftaran ‘AMY...

IPOH: Nombor plat pendaftaran kenderaan 'AMY 1' yang dikeluarkan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ)...

Kunjungan Pertama Ke Menara...

KUALA LUMPUR - Kunjungan pertama kali ke Menara Kuala Lumpur (Menara KL) di...

Strategi Pengecut Pembangkang

Apa sahaja pembangkang tidak perlekehkan tentang kerajaan sehinggakan kos lawatan rasmi Perdana Menteri...

Serangan Yahudi Meningkat Terhadap...

PERTUBUHAN Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) memberi amaran bahawa sejak awal 2018, terdapat peningkatan jumlah...

Lelaki Bunuh Diri Kerana Curiga Kekasih Curang

MESKIPUN ada yang meragui kematian remaja berusia 18 tahun, Hidayatullah, namun pihak berkuasa telah mengesahkan bahawa remaja itu meninggal dunia akibat bunuh diri ketika dia sedang mengadakan `video call’ dengan kekasihnya, Apriani.

Dalam kejadian Khamis lalu, Hidayatullah menamatkan riwayat hidupnya dengan menggantung diri di rumahnya di Sulawesi, Indonesia.

Dia dikatakan bertindak demikian disebabkan cemburu dengan Apriani yang didakwa menjalin semula hubungan dengan bekas kekasihnya.

Susulan itu, polis telah menyiasat Apriani dan tiada bukti yang menunjukkan bahawa gadis itu melakukan pembunuhan terhadap kekasihnya itu.

“Kami sudah periksa. Tidak ada bukti kalau dia lakukan atau kematian Hidayatullah adalah disebabkan orang lain.

“Tidak ada orang lain yang berusaha membunuhnya. Jika Hidayatullah dibunuh oleh seseorang termasuk Apriani, sudah pasti dia akan menjerit meminta tolong tetapi hal tersebut tidak berlaku,” kata polis.

Malah kata polis, ketika sedang mengadakan `video call’ di leher Hidayatullah sudah terpasang tali dan apabila dia menyatakan akan membunuh diri, maka percakapan di dalam `video call’ itu terhenti.


Apriani kemudiannya menghubungi Hidayatullah beberapa kali namun panggilannya tidak dijawab dan apabila dia tiba di rumah Hidayatullah, dia menemui mayat kekasihnya itu dalam keadaan tergantung.

Hidayatullah telah dikejarkan ke hospital namun dia gagal diselamatkan.

Siasatan itu dijalankan oleh polis selepas tersebar khabar angin Hidayatullah telah dibunuh. Insiden itu juga mengakibatkan Apriani dikecam ramai.

Tidak kurang pula yang berasa kecewa kerana Hidayatullah sanggup melakukan perbuatan demikian semata-mata kerana cinta. – MYNEWSHUB.CC

Kategori