Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Pusat Tahanan Xinjiang: Mat...

SUNGAI BULOH – Penjelasan lanjut daripada Datuk Seri Mujahid Yusof Rawa berhubung isu...

Polis Marin Gagalkan Aktiviti...

JOHOR BAHARU - Pasukan Polis Marin (PPM) Wilayah Dua menggagalkan aktiviti penjualan mercun...

Piala AFC: JDT Kecundang...

KUALA LUMPUR - Pasukan Johor Darul Ta'zim (JDT) gagal mengekalkan rentak kemenangan dalam...

Gambar Ini Bukti Besarnya...

"KASIH ibu bawa ke syurga, kasih bapa sepanjang masa."Tiada siapa boleh menafikan mahupun...

Mahdzir Mahu Sekolah, PPD, JPN Tindak Tegas

PADANG TERAP – Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid mahu pejabat pendidikan daerah. jabatan pendidikan negeri dan sekolah yang terlibat dalam insiden pelajar memukul guru dengan kerusi pada Jumaat lalu mengambil tindakan tegas agar perkara tersebut tidak berulang.

Katanya perbuatan itu tidak seharusnya berlaku di sebuah sekolah.

“Saya masih belum dapat laporan penuh berkaitan kes terbabit, jadi belum tahu keadaan sebenar yang menyebabkan perkara itu terjadi. Tetapi kalau mengikut peraturan sekolah, pelajar terbabit tetap bersalah kerana memukul guru,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau ditemui selepas selepas perasmian Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Padang Terap yang disempurnakan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah yang juga Pengerusi UMNO Kedah.

Mengulas lanjut, Mahdzir berpandangan terdapat banyak faktor yang menyebabkan seseorang bertindak di luar kawalan termasuk pengaruh teknologi maklumat dan persekitaran.


“Pengaruh-pengaruh ini berbahaya terutamanya dalam kalangan pelajar sekolah kerana ia boleh menyumbang kepada berlakunya kes-kes yang tidak diingini seperti kes murid pukul guru ini,” katanya.

Dalam kejadian 11 Ogos lalu, seorang guru wanita mengalami keretakan jari tangan selepas dipukul dengan kerusi oleh seorang pelajar tingkatan dua.

Pelajar tersebut dikatakan tidak puas hati selepas ditegur oleh guru berkenaan kerana menggunakan kata-kata kasar di dalam kelas. – BERNAMA

Kategori