Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Jualan Jam Tangan Swiss...

GENEVA - Operasi pembanterasan korupsi secara besar-besaran di China ternyata turut memberi kesan...

Buat Kejutan Hari Jadi,...

NAMA Rita Rudaini memang tak perlu lagi diperkenalkan sebagai salah seorang pelakon terkenal...

Khazanah Mahu Raja Azmi...

SHAH ALAM - Peletakan jawatan Raja Azmi Raja Nazuddin sebagai Ketua Pegawai Eksekutif...

Tindakan Spontan Sultan Brunei...

KEPERIBADIAN Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah yang amat merendah diri dapat dilihat menerusi...

Mubarak Selangor Bantu BN Pikat Pengundi Veteran

SHAH ALAM – Majlis Bekas Wakil Rakyat (Mubarak) Selangor akan turun padang bagi membantu jentera Barisan Nasional (BN) dalam kempen pilihan raya umum ke-14 (PRU14) dengan memberi fokus kepada pengundi veteran di negeri ini.

Yang Dipertuanya Tan Sri Abu Hassan Omar berkata langkah itu perlu bagi memikat golongan pengundi berusia 50 tahun ke atas memilih Barisan Nasional (BN), sekali gus membawa parti itu kembali memerintah negeri ini.

“Buat masa ini kami telah menempatkan wakil-wakil di seluruh negeri menerusi Majlis Permuafakatan Parlimen bagi menerangkan agenda kerajaan (persekutuan) selain mendekatkan kami dengan kumpulan pengundi sasar.

“Sasaran kami ialah kepada pengundi veteran yang mewakili kira-kira 30% daripada bilangan pengundi di Selangor…seluruh jawatankuasa Mubarak dan saya sendiri juga akan turut sama bekerja keras berkempen untuk membantu BN,” katanya di sini hari ini.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyerahkan sumbangan berjumlah RM10,000 daripada Mubarak kepada ‘Tabung Sinar4Rohingya-Solidariti For Humanity’ yang diwakili Penasihat Eksekutif Editorial Sinar Harian Datuk Abdul Jalil Ali bagi membantu kaum Rohingya di negara ini dan juga di Myanmar.


“Kita (veteran UMNO) kena mengenang jasalah…dulu kita jadi calon (dalam parti) kita sentiasa mengharapkan sokongan pucuk pimpinan tertinggi dan akar umbi, sebagai ahli pun banyak nikmat yang telah kita kecapi,” katanya. – BERNAMA

Kategori