Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Selalu Bersama, Liyana Jasmay...

BARU-baru ini terdapat dakwaan yang mengatakan suami Liyana Jasmay, Fathuddin Mazlan diganggu rakan...

RM9.6j Baik Pulih 39...

KOTA BHARU : Kementerian Kesihatan (KKM) mengenal pasti 39 klinik daif di seluruh...

Wanita Dihina Akibat Gigi...

LONDON – Selepas melalui penghinaan yang teruk akibat keadaan giginya yang teruk, seorang...

PKR Terbuka Berbincang Dengan...

PETALING JAYA - Parti Keadilan Rakyat (PKR) berpendirian terbuka dalam mengadakan sebarang pertemuan...

Zahirah MacWilson Jadi ‘Luna’ Baharu Ganti Fathia?

NAMA Fathia Latiff menjadi sebutan hangat netizen sejak minggu lalu kerana isu video panas dan penggugurannya daripada drama terbitan Tenview Production Sdn. Bhd.

Mesti ramai yang tertanya-tanya siapakah gerangan pelakon wanita yang bakal menggantikan Fathia untuk watak Luna dalam drama bersiri La Luna itu.

Baca: Fathia Digugurkan Daripada Drama

Semalam, persoalan tersebut terjawab apabila penerbitnya, Norazah Sahud mengumumkan Zahirah MacWilson bakal menyandang watak Luna yang baharu.

“Zahirah dipilih kerana dia sangat menepati watak Luna. Kami agak teliti memilih pelakon kerana tidak mahu masalah sebelum ini berulang lagi.

“Justeru, kami merujuk kepada beberapa produksi berhubung tahap disiplinnya dan dapati setakat ini dia tidak timbulkan masalah dengan mana-mana syarikat,” katanya dipetik laporan Harian Metro.

Selain mempunyai tahap disiplin yang baik, teraju utama drama Duda Pujaan Dara ini dipilih membawa watak tersebut kerana pakej yang terdapat pada dirinya sendiri sebagai pelakon utama.

“Zahirah seorang pelakon remaja yang sedang meningkat namanya. Lakonannya juga bagus dan boleh memberi kesan terhadap penonton drama ini nanti,” tambahnya.

Menurut Norazah, kata sepakat ini dibuat selepas berbincang dengan pengarah dan pengurus produksi walaupun Fathia telah melakonkan watak Luna dalam 35 babak.


Namun, ia tidak menjadi penghalang untuk mengambil tindakan drastik itu kerana masalah disiplin Fathia yang selalu datang lambat ke set dan tidak bermaya akan menjejaskan perjalanan proses penggambaran drama tersebut.

Khabarnya, penggambaran semula untuk drama ini sudahpun bermula semalam. Pihak Tenview Production juga ada memuat naik gambar Zahirah semasa di lokasi penggambaran ke laman Facebook dengan caption #luna.

Diharapkan selepas ini proses pengambaran drama La Luna ini berjalan dengan lancar dan dapat menyampaikan mesej yang baik melalui drama tersebut. – MYNEWSHUB.CC/Aisyah Karim

Kategori