Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Pastikan 20 Perkakas Ini...

Situasi kecemasan di jalan raya memang tidak boleh diramal. Apa yang boleh dilakukan...

5,000 Masih Hilang Di...

PALU - Jumlah mangsa dipercayai hilang akibat gempa bumi dan tsunami yang melanda...

TPM Kempen Hari Ke-8...

BAGAN DATUK - Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi hari...

MyDeposit Mula Dilaksana Hari...

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan...

Cederakan Lelaki Guna Parang, Penjual Gas Didakwa

KUALA LUMPUR – Seorang penjual gas mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini, hari ini atas pertuduhan mendatangkan cedera parah terhadap seorang lelaki menggunakan parang, Mei lalu.

Yap Chuan Aik, 45, didakwa menyebabkan cedera parah ke atas T. B. Sridharan, 18, menggunakan sebilah parang yang boleh menyebabkan kematian, di sebuah rumah di Jalan 9A, Taman Kepong, di sini pada 2 pagi, 27 Mei lalu mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda atau sebat, jika sabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya Amira Sariaty Zainal menawarkan jaminan RM15,000 dengan seorang penjamin dan syarat tambahan tertuduh dilarang mengganggu saksi sehingga perbicaraan selesai, bagaimanapun, tertuduh yang diwakili peguam Mak Kah Keong memohon jaminan rendah atas alasan anak guamnya penanggung utama keluarga selain menghidap penyakit jantung.

“Anak guam saya juga pernah menjalani pembedahan pintasan jantung dan masih mendapatkan rawatan di hospital sehingga kini,” kata peguam itu.

Hakim Zaman Mohd Noor membenarkan tertuduh diikat jamin RM8,000 dengan seorang penjamin berserta syarat tambahan pasport diserahkan kepada mahkamah dan tidak mengganggu saksi sehingga perbicaraan selesai.


Zaman menetapkan 24 Nov untuk sebutan semula kes. – BERNAMA

Kategori