Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

134,000 Orang Kunjungi MSAM...

IPOH - Seramai 134,000 orang mengunjungi Minggu Saham Amanah Malaysia (MSAM) 2016 di...

RON97, RON95 Naik 3...

KUALA LUMPUR - Harga bagi setiap liter RON97 dan RON95 naik tigaĀ sen manakala...

Pelajar Universiti Mati Terjatuh...

SHAH ALAM - Seorang pelajar perempuan universiti swasta berusia 28 tahun ditemukan mati...

Wanita Dilanggar Kereta, Terselamat...

LONDON - Ibarat pantang maut sebelum ajal, seorang wanita Inggeris dilaporkan media Britain...

Lengan Farahdhiya Kena Cengkam Remaja 19 Tahun

PERNAH popular dengan lagu Bertakhta Di Hati, Farahdhiya atau nama sebenarnya Farahdhiya Mohamed Amin mungkin satu nama yang tidak asing lagi di pentas muzik tempatan.

Terdahulu, penyanyi dan pelakon ini pernah menjadi bualan hangat dalam kalangan netizen mengenai kontroversi beliau menerima gambar lucah daripada remaja bawah umur.

Baca:Ā ā€™16 Tahun Dah Berani Hantar Gambar Lucahā€™ ā€“ Faradhiya

Terbaharu,Ā pelakon ini dilaporkan telah dikasari oleh seorang remaja berumur 19 tahun ketika menjalani sebuah penggambaran bagi menjayakan program realiti siaran Astro Ria.

Bagaimanapun, Farahdhiya memberitahu pihak media bahawa tiada sebarang kecederaan serius berlaku tetapi hanya terdapat kesan lebam pada lengannya akibat dicengkam.

Difahamkan, remaja berkenaan yang dikenali sebagai Ezmir Sadriq merupakan salah seorang finalist pertandingan jejaka kacak iaitu Hero Remaja 2017.

ā€œKetika itu pemuda berkenaan sedang berlakon dengan saya bagi memenuhi salah satu tugasan yang diberikan kepadanya.

ā€œDalam salah satu adegan, dia telah cengkam kedua-dua lengan saya lantas meninggalkan sedikit kesan lebam,ā€ ujarnya dipetik sebuah portal.

Tambahnya lagi, insiden seperti itu sebenarnya hanyalah perkara kecil yang sering berlaku di set penggambaran danĀ sama sekali tidak marah akan Ezmir mengenai hal itu.


Malah, dia menganggap pemuda itu hanya teruja di samping bersungguh untuk menghayati watak yang dibawa memandangkan dia masih ‘hijau’ dalam dunia lakonan.

ā€œSebagai seorang pelakon, insiden seperti itu adalah perkara kecil yang perlu dihadapi apabila berada dalam set penggambaran.

“Lagipun dia masih baharu dalam dunia lakonan dan sedang mempelajari teknik lakonan,ā€ kata Farahdhiya.

Sementara itu, Ezmir dilihat telah memuat naik satu postingĀ diĀ lamanĀ Instagram di mana dia meminta maaf kepada pelakon berkenaan atasĀ kekasaranĀ yang dilakukan tanpa sengaja itu.

“Once again I would like to say sorry to kakĀ @farahdhiya_fdĀ for being rough unintentionally while shooting episode 4 Hero Remaja 2017 🙏🏻 Thank you so much for the lessons and tips 😊,”Ā Ā katanyaĀ menerusiĀ kapsyennya.

Ezmir merupakan jejaka kelahiran Miri, Sarawak dan penuntut dalam bidang kejuruteraan mekanikal di sebuah universiti swasta tempatan.Ā ā€“ MYNEWSHUB.CC/AmyMaizura

Kategori