Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

Dokumentari Dedah Wajah MJ...

Los Angeles - Asalnya cuma satu prosedur untuk mecantikkan hidung, namun legenda pop...

Pakatan Rakyat Selangor Lumpuh...

KUALA LUMPUR - Mustahil untuk pakatan rakyat yang terbentuk hasil kerjasama diantara tiga...

Tindakan Anwar Dilihat Sabotaj...

SHAH ALAM - Dakwaan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim...

[RASMI] Salahuddin Ayub Menang...

JOHOR BAHRU : Timbalan Presiden Amanah, Datuk Seri Salahuddin Ayub menang kerusi Dewan...

Tai Sun Perkenal Kacang Premium Ke Malaysia

KUALA LUMPUR – Tai Sun (Lim Kee) Food Industries, pengeluar makanan ringan terkenal di Singapura telah memperkenalkan kacang premium Nature’s Wonders ke pasaran Malaysia sejajar dengan pelan pengembangannya.

Dalam satu kenyataan hari ini, Ketua Pemasarannya, Esther Loo berkata, syarikat itu melihat trend positif di mana rakyat Malaysia mula mengamalkan gaya hidup lebih sihat, yang menjadikannya pasaran ideal untuk Taui sun mengembangkan perniagaannya.

“Dalam persekitaran yang cepat berubah hari ini, rakyat Malaysia secara umumnya menjalani kehidupan yang sibuk dan sering melupakan tabiat makan dan senaman yang sihat. Kami ingin menggalakkan rakyat Malaysia untuk makan dengan betul dan ia perlu bermula dengan tabiat makan makanan ringan yang sihat,” katanya.

Loo berkata, Malaysia mempunyai pasaran runcit makanan yang besar dan semakin berkembang, yang terdiri daripada produk tempatan dan juga import. Jualan runcit makanan dan minuman mempunyai kesan besar sehingga US$16 billon (US$1 = RM4.21).

“Negara-negara sedang membangun di Asia Tenggara memberi sumbangan penting kepada kategori makanan ringan dengan mencatat pertumbuhan 3.6 peratus tahun ke tahun berbanding dua peratus di peringkat global,” katanya. – BERNAMA

Kategori