Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Golongan Pekerja Disaran Manfaatkan...

KUALA LUMPUR - Kementerian Sumber Manusia mahu golongan pekerja di negara ini yang...

Pemandu Teksi Gembira Dapat...

KUBANG PASU - “Syukur kerajaan prihatin dengan nasib kami, bantuan ini saya akan...

Warganet Boleh Naik Kereta...

KUALA LUMPUR - Warganet atau mana-mana pihak yang mengecam reka bentuk model skala...

PAS Tangguh Program Di...

KUALA LUMPUR - PAS Pulau Pinang bertindak menangguhkan program Pemimpin Santuni Rakyat yang...

Selalu Teman, Ada ‘Benda’ Nak Kawan Dengan Adik

TULAR menerusi laman sosial baru-baru ini mengenai perkongsian seorang netizen bercakap tentang makhluk yang ingin ‘berkawan’ dengan adiknya.

Melalui perkongsian itu, netizen ini menceritakan ‘benda’ mistik itu sering menemani adik perempuannya yang sering ditinggalkan bersendirian di rumah apabila ibunya bekerja.

Menurutnya, ibu bapa mereka telah lama bercerai dan adiknya yang baru berumur lima tahun itu sahaja yang tinggal bersama-sama dengan ibunya kini.

Kata netizen tersebut, adiknya itu pernah berkongsi cerita mengenai satu ‘benda’ aneh yang sering menemaninya sewaktu seorang diri di rumah.

“Adik pernah cerita yang dia selalu nampak ada benda putih terbang melepasi dinding. Adik kata benda itu yang selalu menemani dia tidur, selalu ada di tepi katil dia.

“Apabila dia terjaga di tengah malam pun, benda itu masih lagi ada. Bila adik cerita kepada Umi, Umi pula gelak,” ceritanya lagi.

Ujarnya lagi, adik dan ibunya memang tinggal di Kuantan, Pahang, namun sering berpindah randah. Jadi, memang tidak mempunyai banyak perabot di dalam rumah tersebut.

“Di ruang tamu cuma ada sofa, rak televisyen dan satu pasu di sebelah rak televisyen. Pasu itu ada sejak Umi dengan abah lagi,” katanya.

Netizen itu turut mengakui yang dia turut merasakan ada ‘benda’ lain di rumah kerana pernah tersedar seperti ada orang yang sedang solat. Sedangkan pada waktu itu semua orang sedang tidur.

Dia juga sering mendengar bunyi pelik di dapur walhal ketika itu tiada orang pun di situ sebenarnya.

Namun, pada sambutan Hari Raya Puasa yang tidak dinyatakan tahunnya, netizen ini menceritakan yang ibunya pernah merakam gambar dan ada cahaya putih di gambar tersebut.

Cahaya itu masih ada pada gambar tersebut walaupun posisi untuk rakam gambar berkenaan telah bertukar.


“Mula-mula Umi snap gambar ini, dah ada cahaya putih itu. Jadi Umi buang dan ambil sekali lagi dengan posisi yang lain. Tetapi cahaya putih itu masih kelihatan membuatkan Umi berasa pelik.

“Umi pun tutup langsir dan memang tak ada cahaya matahari pun. Kali ketiga snap, inilah gambar yang dirakam dan cahaya itu tetap berada di situ walaupun posisi merakam itu sudah berubah. Jadi, Umi biarkan sajalah,” tambahnya.

Namun, sewaktu mereka pulang ke kampung, seorang ustaz menyatakan yang ada makhluk lain yang ingin berkawan dengan adiknya apabila melihat gambar tersebut.

Apa yang lebih mengejutkan lagi ialah ustaz berkenaan menyatakan yang ‘benda’ itu sudah lama menumpang di dalam pasu tersebut.

Selepas beberapa ketika, ibunya mengambil keputusan untuk berpindah dan meninggalkan pasu berkenaan di rumah datuknya yang kini tiada penghuni.

Kini, netizen itu mengatakan mungkin ‘benda’ itu sudah berhenti untuk ‘berkawan’ dengan adiknya dan dia juga tidak tahu sama ada ‘benda’ itu masih tinggal di pasu tersebut atau tidak. – MYNEWSHUB.CC

*Video sekadar hiasan…

Kategori