Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Deposit MADANI Untuk Pembeli...

KUALA LUMPUR : Inisiatif deposit MADANI sehingga RM30,000 untuk pembeli rumah pertama antara...

Jangan Politikkan Sambutan Hari...

IPOH – Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Adam Adli Abdul Halim berharap sambutan...

2 Pelajar Malaysia Yang...

KUALA LUMPUR - Urusan pemindahan dua pelajar Malaysia yang cedera akibat kemalangan jalan...

Lebih 10,000 Rakyat Johor...

JOHOR BAHRU - Lebih 10,000 rakyat negeri Johor membanjiri Dataran Bandaraya di sini...

TPM, Isteri Turut Ziarah Anwar Di HKL

SEHARI selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, timbalan beliau, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi turut melawat Datuk Seri Anwar Ibrahim di Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Bekas ketua pembangkang dan Ketua Umum PKR itu berada di sebuah wad di HKL selepas selesai pembedahan artroskopi pada Ahad lalu ekoran kecederaan bahunya akibat impak kemalangan jalan raya baru-baru ini.

Foto eksklusif lawatan Ahmad Zahid bersama-sama isteri, Datin Seri Hamidah Khamis di sisi Anwar yang berbaring di katil hospital turut dimuat naik ke dalam akaun Twitter dan Facebook beliau sekitar pukul 4.30 petang Sabtu.

Beliau yang juga Menteri Dalam Negeri turut membuat catatan secara ringkas berbunyi: “Baru sahaja menziarahi DS Anwar Ibrahim yang selesai jalani pembedahan bahu kanan di HKL baru-baru ini. Semoga beliau cepat sembuh.”

Status itu menerima reaksi positif apabila mendapat ribuan tanda suka, selain dikongsi dan dikomen ratusan netizen. Turut kelihatan dalam foto tersebut ialah dua anak perempuan Anwar, Nurul Nuha dan Nurul Ilham.

Anwar kini menjalani hukuman penjara di Sungai Buloh akibat kesalahan liwat siri kedua terhadap bekas pembantu peribadinya sendiri, Saiful Bukhari Azlan dalam kes perbicaraan kontroversi yang ditangguh puluhan kali.

Baca: PM, Isteri Ziarah Anwar Di HKL Selesai Pembedahan

Untuk rekod, bekas Ahli Parlimen Permatang Pauh itu dipecat secara zalim daripada jawatan parti dan kerajaan termasuk sebagai menteri kewangan oleh Tun Mahathir Mohamad pada 1998 lalu konon atas kesalahan liwat.


Semalam, Najib yang juga Presiden UMNO dan Pengerusi BN serta isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor melawat Anwar. Turut ada bersama ialah isteri Anwar sendiri, yang juga Ketua Pembangkang, Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Anak lelaki Anwar, Muhamad Ihsan kemudian mengeluarkan ucapan penghargaan dan terima kasih kepada perdana menteri atas lawatan tersebut. Anwar pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden UMNO.

Sikap dua pemimpin negara ini nyata dipuji pihak kawan dan lawan kerana berjiwa besar waima Anwar dan Wan Azizah antara tokoh pembangkang yang kerap kali melemparkan tohmahan buruk ke atas BN sejak dua dekad lalu.

Malah ada netizen mempersoalkan mana kelibat Mahathir selaku Pengerusi Pakatan Harapan sendiri yang tidak jenguk Anwar di dalam wad, walaupun mereka kini adalah sealiran perjuangan sama. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

Kategori