Monday, October 28, 2024

Creating liberating content

29 Individu Termasuk 20...

JOHOR BAHRU - Polis menahan 29 individu termasuk 20 wanita warga asing atas...

Kuil Hindu Haram Depan...

TEGAS... Setelah kecoh ditularkan netizen, Majlis Bandaraya Iskandar Puteri (MBIP) hari ini jelas...

‘Saya Bodoh!’ – Akui...

BANGKOK - Bekas eksekutif kanan PetroSaudi International, Xavier Andre Justo mengaku telah diperdaya...

Burger King Nak Taja...

SURATAN atau kebetulan..Jenama makanan segera popular Amerika, Burger King dikhabarkan bakal menaja semua...

46 Saman Ops Kenderaan Perdagangan Di Ipoh

IPOH – Sebanyak 46 saman dikeluarkan atas pelbagai kesalahan dalam Operasi Bersepadu Kenderaan Perdagangan yang dijalankan di sekitar bandar raya Ipoh semalam.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Dan Penguatkuasaan Trafik Perak, Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Perak DSP Kamarulzaman Jusoh berkata selain pihaknya, operasi yang bermula sejak 3 petang hingga 10 malam itu turut disertai Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) serta Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK).

Katanya operasi yang melibatkan keseluruhan enam pegawai dan 35 anggota daripada ketiga-tiga agensi itu diadakan berikutan terdapat banyak aduan masyarakat mengenai kebimbangan terhadap kemalangan maut melibatkan kenderaan berat.

Beliau berkata antara kesalahan dikesan sepanjang operasi itu termasuk penggunaan permit palsu, tiada lesen memandu, tayar botak, cukai jalan tamat tempoh dan membawa muatan lebih.

“Selain itu, pihak AADK menahan tiga pemandu berumur antara 25 dan 29 tahun selepas didapati positif dadah jenis ganja dan syabu,” katanya kepada pemberita di lokasi operasi, malam tadi.

Kamarulzaman berkata ketiga-tiga pemandu terbabit akan disiasat mengikut Seksyen 3(1) Akta Penagih Dadah 1983 Rawatan dan Pemulihan.


Katanya pihak berkuasa akan sentiasa menjalankan operasi sedemikian dan pada masa sama meminta orang ramai supaya berkongsi maklumat dengan pihak berwajib.

“Kita dapati apabila operasi dijalankan lori-lori terlibat seperti sudah menghidu perkara ini, sebab itu kali ini kita ubah waktu dan kaedah mengikut keadaan,” katanya. – BERNAMA

Kategori