Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Penyepit Baju Boleh Bantu...

PERNAHKAH anda mengalami situasi di mana bau yang kurang senang keluar daripada ruang...

Kerja Pengalihan Paip Di...

KUALA LUMPUR - Kerja-kerja pengalihan paip di Jalan Dengkil, Bukit Changgang, Sepang telah...

Buaya Serang Ternakan Penduduk,...

KABONG - Seekor buaya jantan sepanjang lima meter dengan ukur lilit 1.7 meter...

Menyentuh Hati, Budak 4...

WALAUPUN baru saja berusia empat tahun namun dalam usia semuda itu seorang kanak-kanak...

Tindakan Sewajarnya Akan Diambil Terhadap Zaid

KUALA LUMPUR – Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak percaya pihak berkuasa akan mengambil tindakan sewajarnya terhadap anggota DAP Datuk Zaid Ibrahim yang dilapor menghina Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah baru-baru ini.

Katanya kenyataan Zaid terhadap baginda menerusi laman sosial Twitternya dengan jelas dilihat melanggari undang-undang sedia ada.

“Sudah tentulah kita cakap undang-undang telah dilanggari…tindakan akan diambil sewajarnya,” katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas bertemu wakil Kelab UMNO Luar Negara.

Zaid menerusi akaun Twitternya pada Selasa lepas mempertikaikan titah Sultan Sharafuddin yang antara lainnya menegur bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, berhubung kenyataan menghina Bugis.

Khamis lepas, Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun mengesahkan pihaknya telah menerima laporan berhubung kes berkenaan dan akan disiasat di bawah Akta Hasutan dan Akta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia.

Mengulas gesaan seorang pembahas pada Perhimpunan Agung UMNO 2017 hari ini agar pihak berkuasa menyiasat pemilik portal berita The Malaysian Insight (TMI) yang didakwa giat menyerang kepimpinan UMNO terutama presiden parti, Salleh berkata laporan mengenainya telah diterima dan akan disiasat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia.

Mengenai perhimpunan tahunan parti itu, Salleh yang juga Bendahari UMNO, mahu setiap anggotanya memainkan peranan masing-masing sebagai pejuang siber dalam membantu parti menyebarkan dasar perjuangan yang dibahaskan dan membetulkan segala dakwaan ditimbulkan pembangkang.


Ditanya mengenai keputusan sebulat suara perwakilan supaya jawatan presiden dan timbalan presiden parti tidak dipertandingkan, Salleh berkata ia diusulkan kerana gabungan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Presiden parti dan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang menjalankan tugas-tugas timbalan presiden dilihat mampu menentukan kekuatan parti.

Katanya, kedua-dua jawatan tertinggi UMNO itu penting bagi menentukan kestabilan parti, seterusnya politik negara secara keseluruhan.

“Najib seorang pemimpin berwawasan yang ingin membawa Malaysia ke arah yang lebih gemilang lagi dan beliau memerlukan seorang timbalan yang setia, seorang yang setia yang boleh bantu beliau agar matlamat ini tercapai,” katanya.

Beliau berkata keputusan itu bagaimanapun tidak bermakna parti menutup hak anggota lain untuk bertanding kerana jawatan lain masih terbuka untuk dipertandingkan. – BERNAMA

Kategori