Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Lewat Bayar Sewa, Uji...

BERITA diusir dari rumah akibat lewat bayar sewa membuatkan primadona Uji Rashid atau...

Liga Super: Selangor Atasi...

KUALA LUMPUR – Pertemuan Liga Super ‘adik-abang’ antara Selangor dan Perbadanan Kemajuan Negeri...

Ini Raya Paling Bermakna...

KUALA LUMPUR - Setelah tiga tahun menanti cahaya mata, raya kali ini menjadi...

Md Alwi Che Dilantik...

KOTA BHARU - Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kok Lanas, Datuk Md Alwi...

Trend Kopi ‘Selfieccino’ Gegar Kota London

SEBUAH kafe di London, United Kingdom telah mencetuskan fenomena apabila mereka memperkenalkan minuman selfieccinoselfie di atas buih kopi!

Kafe bernama The Tea Terrace itu menjadi kedai kopi pertama di benua Eropah untuk menghidangkan selficcino yang mempunyai swafoto wajah pelanggan di atas permukaan buih susu minuman mereka.

Caranya, pelanggan hanya perlu menghantar gambar headshot mereka melalui sebuah aplikasi permesejan dalam talian kepada barista dan akan diberikan pilihan sama ada mahu minuman cappuccino atau coklat panas bagai ‘kanvas’.

Gambar itu kemudiannya akan dimuat naik ke dalam mesin “Cino” yang akan mengimbas imej tersebut sebelum ‘mencetak’kannya pada buih susu minuman itu menggunakan pewarna makanan yang tidak berperisa.

Proses tersebut mengambil masa sekitar empat minit sebelum diberikan kepada pelanggan untuk menangkap gambar dan memuat naik hasilnya di media sosial masing-masing.

Minuman swafoto istimewa ini dijual pada harga yang agak mahal iaitu £5.75 (RM31.71).


Menurut pemilik kafe ini, Ehab Salem Shouly, pengalaman makan yang didambakan pelanggan hari ini telah berubah sepenuhnya sejak kewujudan media sosial.

“Makanan yang enak dan perkhidmatan yang bagus tidak lagi memadai– setiap aspek perlu jadi hebat sehingga pelanggan berasa tertarik untuk memuat naik pesanan mereka ke Instagram,” kata Ehab kepada Reuters.

Nampaknya, strategi Ehab itu ternyata membuahkan hasil apabila sejak dilancarkan Sabtu lalu, dia telah berjaya menjual 400 cawak minunan tersebut.

Setiap gambar disertakab tag “selficcino” dan kini sedang tular di media sosial.-MYNEWSHUB.CC

Kategori