Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

UAE, Bahrain, Maghribi, Sudan...

SERANGAN udara tentera Israel ke atas para pejuang Palestin di Gaza turut mendapat...

Jantina Anak Panda Gergasi...

KUCHING - Ibu panda gergasi yang terlalu melindungi membuatkan sehingga kini anak panda...

PRU14: Undilah Dengan Bijak...

KUALA LUMPUR – Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa menyeru semua...

KJ Sindir Momokan PH...

BONGKAR... Khairy Jamaluddin ketika bahas Kajian Separuh Penggal Rancangan Malaysia Ke-11 (RMK11) menyifatkan...

Jualan Murah Rambutan Anak Sekolah Di Satok

KUCHING – Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) akan meneruskan aktiviti jualan Rambutan Anak Sekolah di Medan Niaga Satok di sini pada Sabtu dan Ahad ini (6 & 7Jan).

Timbalan Pengarah (Operasi) FAMA Sarawak Abdul Jaafar Lian berkata kira-kira lima tan Rambutan Anak Sekolah atau varieti R191 akan dijual minggu ini.

Katanya rambutan dari Sri Aman itu akan dijual pada harga murah berbanding harga pasaran sekitar RM8 hingga RM9 sekilogram.

“Di samping menjual pada harga lebih murah, kita mahu mendidik pengguna kerana kebiasaannya mereka suka membeli buah yang terlalu merah dan terlalu masak (Index 6).

“Rambutan Anak Sekolah ada enam index, paling sesuai untuk dimakan malahan untuk pasaran eksport adalah pada Index 3 dan Index 4,” katanya kepada Bernama hari ini.


Rambutan Anak Sekolah​​​​​​​ ditanam penduduk tiga rumah panjang iaitu Rumah Helary Nyelam, Rumah Nimong Empelanjau dan Rumah Sepitson di Sri Aman, kira-kira 200 kilometer dari Kuching.

Dibantu FAMA, rambutan Anak Sekolah diusahakan mereka dan mula mengeluarkan hasil sejak 2008 kini mendapat permintaan tinggi untuk pasaran domestik serta eksport. – BERNAMA

Kategori