Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Produk Kecantikan Siti Terus...

KUALA LUMPUR - Hampir lima tahun mengukuhkan jenama SimplySiti, Datuk Siti Nurhaliza selaku...

‘Saya Terima Hati Terbuka’...

ERNI Dekritawati Yuliana Buhari yang merupakan anak sulung kepada Allahyarham Datuk Sosilawati Lawiya...

Nga Kor Ming Dipanggil...

KUALA LUMPUR - Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming akan dipanggil ke Bukit...

Rakyat Malaysia Digesa Pertahankan...

KUALA LUMPUR - Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak...

Mengapa Calonkan Punca Segala Masalah Jadi PM?

KUALA LUMPUR – Mengapalah mereka memilih punca segala masalah negara dulu sebagai pengganti. Ini nak selesaikan masalah atau nak merayakan masalah?

Persoalan dibangkitkan anak bekas Mursyidul Am PAS, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu ditujukan kepada Pakatan Harapan yang mengumumkan Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri pembangkang.

Nik Mohamad Abduh yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat berkata, pihak yang bersalah dalam perkara yang sangat mencelarukan rakyat tersebut adalah pemuja Mahathir dalam Pakatan Harapan.

“Tak rasa berdosakah menyusahkan orang tua tu? Semakin hari semakin berani melanggar garis agama? Tak bolehkah kita biarkah dia ambil rehat meniti hari tuanya berteleku di tikar sejadah memohon keampunan dan rahmat Allah yang luas di talian ajal yang pasti?

“Pemuja Tun (Mahathir) terlalu naif kudrat sampai terus bertongkat dengan ilusi lampau,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook baru-baru ini.

Pucuk pimpinan Pakatan Harapan dalam satu konvensyen semalam mengumumkan Mahathir calon Perdana Menteri sementara walaupun mendapat bantahan akar umbi Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Parti Amanah Negara (PAN).

Mahathir diberi ‘fast track’ menjadi Pengerusi Pakatan Harapan hanya selepas beberapa tempoh menyertai gabungan parti pembangkang tersebut melalui parti baharunya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).


Sejak itu, Mahathir dipergunakan dengan cemerlang oleh Pakatan Harapan yang diketuai DAP yang memperjuangkan pembentukan negara sekular dan liberal total di Malaysia untuk menarik sokongan kaum Melayu kepada mereka.

Sementara itu, Nik Mohamad Abduh dalam kenyataan lain di Facebook hari ini menyindir Parti Amanah Negara (PAN) kerana sedang berasa marah, sedih dan bungkam dengan keputusan konvensyen Pakatan Harapan semalam.

“Kerana diisytiharkan dengan jumlah kerusi yang sedikit sesudah mereka ketawa memperlekeh PAS mengisytiharkan diri bertanding di mana saja kerusi yang dimahunya. Sedih sang malang (PAN). Ketawa sang maling (Mahathir),” katanya.

PAN yang merupakan parti serpihan PAS mendapat pengangihan terendah kerusi Parlimen untuk ditandingi Pakatan Harapan dalam Pilihan Raya Umum Ke-14. – MYNEWSHUB.CC

Kategori