Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Selepas Restoran, Sharifah Shahira...

PENGACARA dan pelakon Sharifah Shahira atau Shira mengembangkan lagi empayar perniagaan yang diusahakannya...

Wira Sukan Negara Perlu...

TANGKAK - Wira sukan negara yang mencipta nama di pentas antarabangsa diminta kerap...

Malaysia Hancur Jika Pembangkang...

KUALA LUMPUR - Malaysia akan hancur dalam tempoh dua tahun sekiranya pembangkang mengambil...

Pengurusan Pusat Tahfiz Perlu...

KUANTAN - Penerima anugerah Tokoh Maal Hijrah Pahang Datuk Sulaiman Ahmad, berkata pembangunan...

RELA Perlis Lapor Polis, Desak Shafie Apdal Mohon Maaf

KANGAR – Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) Perlis, hari ini membuat laporan polis berhubung kenyataan Presiden Parti Warisan Sabah (Warisan), Datuk Seri Mohd Shafie Apdal yang didakwa mempersoalkan kredibiliti dan memperlekeh peranan anggota jabatan itu baru-baru ini.

Jurucakap RELA Perlis, Yahya Bakar berkata laporan itu juga bertujuan untuk mendesak bekas menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah itu membuat permohonan maaf kepada jabatan berkenaan.

ā€œJangan perlekehkan anggota RELA, sebab ada juga dalam anggota kita ini ada kemahiran menggunakan senjata api sebab pernah jadi anggota keselamatan sebelum ini,ā€ katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kangar di sini, hari ini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kangar, Supt Wari Kiew, ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan berkenaan.


Baru-baru ini tular di laman sosial, Mohd Shafie ketika berucap dalam program Bicara Presiden Warisan di Tuaran, Sabah, dilihat mempertikaikan tindakan menempatkan anggota RELA yang didakwanya tidak mahir mengendalikan senjata api untuk penugasan di Zon Selamat Timur Sabah (Esszone). – BERNAMA

  • Lagi berita berkaitan:
  • RELA

Kategori