Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Lelaki Ditemui Mati Dengan...

PETALING JAYA - Seorang penghantar makanan segera ditemui mati dengan kesan lima tetakan...

Bengkel Alat Ganti Kereta...

KUANTAN - Sebuah bengkel menjual alat ganti kereta di Jalan Bayam dekat sini...

Anak Terkilan Tak Sempat...

JEMPOL - "Saya sangat terkilan sebab tidak sempat tunaikan permintaan ibu bapa saya...

Pemegang Polisi Maklum Keluarga...

KUALA LUMPUR - Maybank Ageas Holdings Bhd, syarikat induk Etiqa Insurance Bhd, Etiqa...

Sofi Jikan Muhasabah Diri Lepas Terpalit Kes Ganja

PELAKON popular, Sofi Jikan memilih untuk bermuhasabah diri selepas terpalit dengan beberapa kontroversi yang menimpa dirinya.

Ia termasuk dakwaan memasukkan dadah jenis 11-nor-delta-9-tetrahydrocannabinol-9-carboxylic acid (THC) ke dalam badan pada 6 Februari lalu.

Memetik laporan mStar Online, pelakon berusia 48 tahun itu berkata dia menganggap hal itu sebagai dugaan dan bersyukur kerana masih berada dalam keadaan yang baik.

“Tidak banyak yang boleh saya komen kerana bimbang akan tersalah kata tetapi saya perlu bermuhasabah diri. Alhamdulillah keadaan saya masih baik dan saya belum pun dibuktikan bersalah, kita niat yang baik-baik sahaja,” katanya.

Ditanya mengenai perkembangan hubungannya dengan pengarah terkenal, Datuk Farid Kamil, Sofi bagaimanapun enggan mengulas lanjut berhubung hal tersebut.

Sebaliknya, pelakon yang terkenal dengan tagline ‘Wa Kasi Sengat’ itu memberitahu bahawa dia tidak mempunyai sebarang masalah dengan sesiapa selain turut mendoakan terbaik buat semua pihak.

“Kita niatkan yang baik-baik sahaja dan jadi manusia yang bantu-membantu, doakan semua sihat dan berjaya dalam semua urusan,” ujar Sofi.


Dalam perkembangan lain, Sofi berkata dia bakal kembali ke set penggambaran filem Polis Evo 2 di Port Dickson, Negeri Sembilan.

Baca: Sofi Ditahan Positif Ganja, Bantu Siasatan Kes Farid

Juga: Lepas Sofi, Pihak Polis Kenal Pasti Dua Lagi Individu

Lagi: Sofi Jikan Mengaku Tidak Bersalah Ambil Ganja

Terdahulu, Sofi yang terkenal menerusi filem KL Gangster itu telah ditahan reman selama tiga hari bagi membantu siasatan selepas didapati positif dadah jenis ganja.

Bagaimanapun, Sofi mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Petaling Jaya atas pertuduhan memasukkan dadah ke dalam badan pada 6 Februari lalu.

Susulan kes itu, mahkamah membenarkan Sofi diikat jamin sebanyak RM3,000 berserta seorang penjamin dan Nurul Huda menetapkan 14 Mac depan sebagai sebutan semula kes. – MYNEWSHUB.CC/AM

Kategori