Monday, October 28, 2024

Creating liberating content

Presiden Tunisia Isytihar Darurat...

PRESIDEN Tunisia, Beji Caid Essebsi mengisytiharkan darurat di seluruh negara dengan menegaskan serangan...

“Saya Tak Pernah Lewat...

SEBELUM ini, juara program Gegar Vaganza musim kedua, Siti Nordiana pernah dikatakan mula...

Dua Lagi Kes Zika...

KUALA LUMPUR - Dua lagi kes jangkitan virus Zika melibatkan adik-beradik dikesan di...

Juruteknik IT Pulapol KL...

PORT DICKSON - Seorang juruteknik IT Pusat Latihan Polis Kuala Lumpur maut apabila...

Kit Siang Cedera Tergelincir Dalam Bilik Air

KUALA LUMPUR – Penasihat DAP, Lim Kit Siang, 77, yang juga sekutu politik penting Tun Dr. Mahathir Mohamad dalam Pakatan Harapan tergelincir dalam tandas rumahnya di Johor malam tadi.

Ibu Pejabat DAP dalam satu kenyataan media mendakwa kemalangan itu menyebabkan Kit Siang yang 15 tahun lebih muda berbanding Mahathir cedera pada bahagian dahi.

‘Kecederaan itu dirawat dengan segera di sebuah klinik berdekatan. Doktor telah menasihati Kit Siang mengambil rehat yang secukupnya.

“Kit Siang membatalkan semua jadualnya minggu ini termasuk forum di Gelang Patah pagi ini dan di Pekan Nenas, Pontian, Johor pada pagi Sabtu,” kata kenyataan itu hari ini.

Kit Siang mendapat kerjasama Mahathir untuk menumbangkan parti Melayu UMNO selepas mantan Perdana Menteri selama 22 tahun itu keluar UMNO dan menyertai Pakatan Harapan.


Mahathir berjaya dipujuk DAP menyertai Pakatan Harapan selepas beliau merajuk dengan UMNO gara-gara kepentingan peribadi dan kroninya tidak dipenuhi Kerajaan Persekutuan.

Sejak itu Mahathir dipergunakan oleh Pakatan Harapan untuk memujuk orang Melayu khususnya di kampung dan Felda menyokong pembangkang terutama DAP. – Mynewshub.cc

Kategori