Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Belum Tentu Lagi Anwar...

MASIH SAMAR... Harapan Ketua Umum Pakatan Harapan (PH), Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk...

Zamri Salleh Ketuai TSG...

KUALA TERENGGANU - Pakar pecut Zamri Salleh akan mengetuai cabaran Pasukan Lumba Basikal...

Mila Jirin Keguguran, Doa...

TAKZIAH diucapkan kepada Mira Jirin atas kehilangan cahaya mata sulung apabila disahkan keguguran...

Perlu Lepasi Ujian Agama,...

KUALA TERENGGANU - Setiap calon anggota dan pegawai Polis Diraja Malaysia (PDRM) bagi...

Lega… Rafizi Sah Tidak Bertanding Lagi PRU

SYUKUR… Setelah terpalit dengan pelbagai kes mahkamah akibat sebar fitnah, Ahli Parlimen Pandan, Mohd. Rafizi Ramli sah tidak bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Berita gembira dan tidak dijangka tersebut dijelaskan oleh Naib Presiden PKR itu sendiri ketika beliau bangun membahaskan usul titah Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V dalam sidang Dewan Rakyat hari ini.

ā€œIni adalah ucapan terakhir saya di dalam persidangan dewan kali ini memandangkan saya (mengumumkan) tidak lagi bertanding pada PRU ke-14 yang akan datang.

ā€œOleh itu, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Yang Dipertua Dewan serta timbalan-timbalannya yang telah memberi ruang dan peluang sebaik-baiknya kepada saya untuk berhujah,ā€ tambah beliau lagi.

Bagaimanapun selaras dengan ā€˜perbahasanā€™ terakhirnya itu, Mohd. Rafizi kemudian turut meminta maaf kepada semua wakil rakyat khususnya di blok kerajaan berhubung kritikannya sepanjang lima tahun ini.

Beliau yang berasal dari Terengganu juga menjelaskan bahawa meskipun selama ini sering ‘panas’ ketika berbalas-balas kritikan di dalam Dewan Rakyat itu, namun hakikatnya mereka masih lagi bersahabat baik seperti biasa.

ā€œKinabatangan (Datuk Seri Bung Mokhtar Radin), Lenggong (Datuk Dr. Shamsul Anuar Nasarah), Tanjong Karang (Tan Sri Noh Omar) yang sering mengkritik keras saya tetapi sebenarnya kami baik di luar,ā€ jelas beliau.


Mohd. Rafizi, 40, yang juga Setiausaha Agung PKR memenangi kerusi Pandan pada PRU ke-13 pada 2013 lalu menewaskan calon BN, Gary Lim Chin Yee memperoleh 21,454 undi dan Allan Tan (Bebas) mendapat 2,415 undi.

Beliau terkenal menerusi pelbagai siri tohmahan termasuk tahun lalu mendakwa konon Tabung Haji tiada ‘duit’ yang menyebabkan lebih 3,000 pendeposit terpedaya mengeluarkan simpanan dan batal giliran haji mereka.

Baru-baru ini Mohd. Rafizi mendapat malu besar apabila mendakwa penganjur Ekspo Negaraku 2017 konon ialah abang Menteri di Jabatan Perdana Menteri hanya kerana persamaan nama bapa. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

Kategori