Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Tahanan LTTE Dibenar Bertemu...

KUALA LUMPUR - Kesemua 12 individu yang ditahan kerana disyaki ada kaitan dengan...

MSN Kedah Ambil Tindakan...

ALOR SETAR - Majlis Sukan Negeri Kedah akan mengambil tindakan sekiranya ada atletnya...

Penumpang Terkejut Tambang Feri...

ALOR SETAR - Rata-rata penumpang yang menggunakan perkhidmatan feri dari Jeti Kuala Kedah...

Ibu Baling Bayi Dari...

KUALA LUMPUR - Seorang ibu yang masih berpantang didakwa di Mahkamah Majistret di...

Fathia Tak Puas Hati Akaun Media Sosial Bakal Disiasat?

PELAKON kontroversi, Fathia Latiff meluahkan rasa tidak puas hati dan kurang senang sebaik sahaja mengetahui bahawa akaun media sosial miliknya bakal disiasat oleh pihak berkuasa.

Memetik beberapa sumber, akaun media sosial milik Fathia akan disiasat pihak berwajib kerana disyaki telah menyalahi seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia Malaysia 1998.

Perkara itu dikongsi sendiri oleh Fathia atau nama sebenarnya, Nur Fathia Abdul Latiff menerusi satu entri terbaharu di laman Instagram miliknya pada Selasa.

Menerusi entri itu, Fathia mendedahkan notis yang dihantar kepadanya untuk tampil beri keterangan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi bantu siasatan berhubung salah guna akaun media sosial.

Notis Yang Dihantar Kepada Fathia Untuk Tampil Beri Keterangan Bagi Membantu Siasatan

“Saya mahu seluruh dunia melihat apa yang mereka lakukan kepada saya. Saya pun sudah padam akaun Twitter dan sudah lama tidak kemas kini akaun itu. Saya perlukan pengawal peribadi,” tulis Fathia.

Perkongsian itu ternyata menarik perhatian di mana rata-rata antara mereka menyatakan pendapat bahawa akaun Fathia disiasat berkemungkinan disebabkan oleh tindakannya yang gemar mengeluarkan kenyataan tidak berasas.


Bagaimanapun, difahamkan kemas kini entri tersebut sudah ditarik balik daripada akaun Instagram miliknya selepas satu jam dimuat naik.

Pelakon, Fathia Latiff.

Sepanjang tahun 2017, Fathia antara yang tidak lepas daripada mencipta pelbagai kontroversi sehinggakan rata-rata netizen menganggap aktres tersebut sebagai artis paling bermasalah bagi tahun tersebut.

Berbanding dengan selebriti lain, Fathia adalah antara yang paling ‘aktif’ terutamanya di media sosial dengan meluahkan pelbagai hujah dan pandangan tersendiri. – MYNEWSHUB.CC/AM

Kategori