Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

MH17: “5 Tahun Kami...

KUALA LUMPUR - Penantian anggota keluarga mangsa tragedi pesawat Malaysia Airlines MH17 yang...

3 Maut Selepas Kereta...

IPOH - Tiga maut dalam kemalangan selepas kereta yang dinaiki mereka terbabas selepas...

Dipenjara 6 Bulan Kerana...

MAHKAMAH Sesyen Kuala Lumpur hari ini menjatuhkan hukuman 6 bulan penjara ke atas Vivian Lee selepas...

Gadis Maut Diseret Kereta...

Kuala Lumpur - Seorang gadis remaja maut dalam keadaan mengerikan apabila tubuhnya dirempuh...

Petronas, Nestle, JKJR Lancar Kempen Keselamatan

KUALA LUMPUR – Petronas Dagangan Berhad (PDB), Nestle dan Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) hari ini melancarkan kempen khas keselamatan jalan raya bagi mendidik masyarakat berhubung bahaya terlelap ketika memandu.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif PDB, Datuk Mohd Ibrahimnuddin Mohd Yunus berkata situasi ‘microsleep” atau terlelap tanpa sedar semasa memandu kerana mengantuk adalah antara yang sering berlaku kepada pemandu terutama ketika memandu bagi jarak jauh.

“Melalui kempen ini, kami ingin mengingatkan pemandu agar sentiasa berwaspada dan kekal terhidrat dengan tawaran kombo minuman Nescafe dan air mineral mesra pada harga RM3.50 sahaja.

“Inisiatif ini adalah sejajar dengan usaha PDB dalam menggalakkan keselamatan jalan raya di mana pemandu yang rasa mengantuk dan ingin berehat seketika boleh singgah di hampir 800 kedai mesra sebelum meneruskan perjalanan,” katanya pada perlancaran kempen itu di Bangsar, di sini.


Mohd Ibrahimnuddin berkata kadar kemalangan jalan raya di negara ini kian meningkat serta membimbangkan apabila pada 2016, JKJR mencatatkan lebih 500,000 kes kemalangan jalan raya berbanding 200,000 kes kemalangan pada 1997.

Kempen itu berlangsung sehingga 31 Dis ini dan orang ramai boleh mendapatkan maklumat lanjut mengenai promosi dan kempen itu dengan melayari www.mymesra.com.my. – BERNAMA

Kategori