Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Lelaki 27 Tahun Cedera...

MALANG tidak berbau. Seorang lelaki berusia 27 tahun cedera jari kaki akibat tersepit...

Tak Tahan Diganggu, Maria...

WALAUPUN usia perkahwinannya hampir menjangkau tujuh bulan, Maria Farida mendakwa dia tidak pernah...

Gila.. Lelaki Buat Seks...

Seorang lelaki gelandangan ditahan atas kesalahan mencuri sebuah basikal di sebuah Pusat Khidmat Pengebumian...

Mahathir Sudah Kehabisan Modal...

KUALA LUMPUR – Kenyataan Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk tidak menyertai semula UMNO...

Utamakan Kebajikan Anggota SPAD Selepas Dibubar

KUALA LUMPUR – Kerajaan digesa memberi jaminan mengenai kebajikan anggota Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) supaya tidak menimbulkan kebimbangan setelah suruhanjaya itu dibubarkan.

Bekas pengerusi SPAD, Tan Sri Syed Hamid Albar berkata perkara itu perlu dibincangkan segera antara Kementerian Pengangkutan dan SPAD mengenai proses yang akan dilaksanakan itu.

“Keputusan pembubaran mana-mana agensi kerajaan adalah hak mutlak kerajaan dan tidak boleh dipertikaikan, namun adalah penting kerajaan memberi penjelasan terperinci mengenai kedudukan anggota SPAD.

“Ini bagi mengelak kekhuatiran dalam kalangan anggota SPAD mengenai nasib mereka, sama ada ditempatkan di tempat baharu atau diberhentikan kerja,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini, hari ini.

Syed Hamid juga meminta kerajaan untuk memperhalusi skop tugas baharu yang diwujudkan ketika penubuhan SPAD, tapi kini akan dipindahkan ke Kementerian Pengangkutan.


Dalam pada itu, pemangku Pengerusi SPAD, Tan Sri Isa Samad berkata beliau akur dengan keputusan itu dan percaya kerajaan sudah menimbangkannya dari pelbagai aspek sebelum membuat keputusan.

Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad selepas mesyuarat kabinetnya yang pertama hari ini mengumumkan beberapa agensi dan institusi berkaitan kerajaan termasuk SPAD dibubarkan bagi mengurangkan perbelanjaan kerajaan. – BERNAMA

  • Lagi berita berkaitan:
  • SPAD

Kategori