Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

Ajax Tumbangkan Gergasi Turin

TURIN - Ajax meneruskan aksi luar biasa di pentas Eropah apabila mengejutkan Juventus...

Lokman Mungkin Ambil Tindakan...

SHAH ALAM - Bekas Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Lokman Noor...

Bayi Dikelar Ibu Selamat...

TUMPAT - Suasana hiba menyelubungi Tanah Perkuburan Islam Kampung Jal Kechik di sini...

Anggota UMNO Diingat Tak...

TAWAU - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein hari ini mengingatkan...

FAMA Anjur Jualan Jimat Belanja Aidilfitri

KUALA LUMPUR – Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) akan menganjurkan ‘Jualan Jimat Belanja Aidilfitri @ Pasar Tani’ bermula 8 hingga 14 Jun bagi memudahkan orang ramai mendapatkan barangan keperluan menyambut Hari Raya Aidilfitri.

Ketua Pengarah FAMA, Datuk Ahmad Ishak berkata setiap kali tiba musim perayaan seperti Aidilfitri, sudah pastinya akan berlaku permintaan yang tinggi bagi beberapa jenis barangan keperluan antaranya daging lembu, ayam, buah-buahan dan sayur-sayuran.

“Melalui jualan khas ini, saya percaya ia akan memberi alternatif kepada orang ramai untuk mendapatkan keperluan mereka secara mudah dan mempunyai pilihan lain selain pasar-pasar lain yang sedia ada.

“Orang ramai juga boleh menikmati diskaun antara lima hingga 20 peratus di 724 lokasi pasar tani di seluruh negara,” katanya kepada pemberita pada majlis pelancaran Promosi Mangga Harumanis ke Pasaran Hotel, di Hotel Istana, di sini, semalam.

Beliau berkata bagi musim perayaan kali ini, FAMA juga akan mengadakan program jualan terus dari ladang yang melibatkan pekebun sayur dan buah-buahan yang menjual sendiri hasil tanaman mereka pada harga yang lebih murah dan berpatutan.

Ahmad berkata FAMA juga akan melakukan pengawasan di semua pasar tani agar tiada peniaga menaikkan harga jualan sesuka hati.


“Saya berharap semua peniaga pasar tani mematuhi harga kawalan yang ditetapkan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

“Saya juga ingin menasihatkan pengguna agar mengemukakan aduan kepada FAMA jika ada peniaga pasar tani kami yang menaikkan harga,” katanya. – BERNAMA

Kategori