Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Gadai Maruah Negara Demi...

KUALA LUMPUR - Baru-baru ini dilaporkan seorang pelukis mencetuskan kontroversi ekoran penghasilan karya...

Malaysia Tuan Rumah Jambori...

KUALA NERUS - Jambori Pengakap Asean mampu menjadi medan merapatkan ukhuwah dalam kalangan...

Keranda Purba Rosak Kerana...

SEBUAH keranda purba berusia 800 tahun telah mengalami kerosakan selepas satu keluarga mengangkat...

Pasarkan Nasi Lemak, Tosei,...

PUTRAJAYA — Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mahu melihat nasi lemak, tosei...

Tangan Putus Baju Terbelit Tayar Motosikal

MARANG – Seorang kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun putus tangan kiri selepas pakaian dipakainya terbelit pada tayar motosikal yang sedang bergerak.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 malam tadi di Kampung Binjai Bongkok, di sini, mangsa dikatakan memakai baju sejuk bersaiz agak besar, menyebabkan bahagian baju itu tersangkut pada tayar motosikal berkenaan.

Sumber berkata, kejadian menyebabkan tangan mangsa tertarik ke dalam rim tayar motosikal sebelum dia terjatuh daripada motosikal ditunggangi seorang ahli keluarganya sehingga tangannya terputus.

Bagaimanapun gambar yang viral di laman sosial menunjukkan kanak-kanak berkenaan kelihatan tenang dan masih mampu duduk di lokasi kejadian sementara menunggu bantuan.

Kanak-kanak berkenaan kemudian dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu oleh keluarganya untuk menerima rawatan.

Bagaimanapun sumber keluarga mangsa mengesahkan tangan kanak-kanak berkenaan gagal disambung dalam pembedahan yang selesai kira-kira jam 6 pagi tadi.


Sementara itu Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Suhaimi Ali ketika dihubungi mengesahkan tiada laporan diterima setakat ini berhubung kejadian. – BH ONLINE

*Video sekadar hiasan…

Kategori