Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

Sambut Kelahiran, Doktor Lelaki...

SEORANG lelaki dari Arab Saudi kini diburu pihak polis selepas melepaskan tembakan ke...

Program Pemutihan Besar-Besaran Di...

SUNGAI PETANI - Kerajaan negeri Kedah mengambil langkah drastik menangani masalah sosial dan...

Anwar Kurang Maklumat Dalam...

KUALA LUMPUR - Banduan kes liwat yang juga Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat...

AS Pulangkan AS$300 Juta...

KUALA LUMPUR - Kerajaan hari ini mengumumkan bahawa sebanyak AS$300 juta daripada dana...

Di Sebalik Pintu Rahsia Ada ‘Ayam’

SERI KEMBANGAN –  Bahagian Antimaksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor membongkar aktiviti pelacuran di sebalik ‘pintu rahsia’ sebuah pusat kecantikan, di kawasan parkir sebuah hotel, di sini, malam tadi.

Pintu rahsia itu yang direka bentuk seperti loker dikawal ketat oleh pekerja premis itu dengan menggunakan alat kawalan jauh.

Pegawai Turus D7 IPK Selangor, Khaizam Ahmad Shahabudin, berkata ketika serbuan, pihaknya menahan 26 wanita warga asing dipercayai menawarkan khidmat urut dan seks.

Beliau berkata, 13 daripada 26 wanita yang ditahan dari Indonesia, Thailand (7) dan Vietnam (6) dengan sebahagian besarnya tidak mempunyai pasport dan dokumen pengenalan diri.

“Mereka berusia lingkungan 30-an dan 40-an, untuk perkhidmatan urut, pelanggan dikenakan bayaran RM100.

“Mereka perlu menambah bayaran sebanyak RM190 jika berminat untuk perkhidmatan seks.

“Pada masa sama, (polis turut) merampas wang tunai RM603, 10 kondom dan jadual bertugas wanita terbabit sebagai bahan bukti siasatan,” katanya pada sidang media Ops Noda, di sebuah hotel, di sini, malam tadi. Ops itu yang disertai kira-kira 15 anggota polis D7 IPK Selangor dijalankan selama tiga jam bermula jam 9 malam.

Ditanya mengenai keadaan premis itu ketika ‘digempur’ penguat kuasa, beliau berkata beberapa pekerja warga Bangladesh cuba melarikan diri melalui siling tandas pusat kecantikan itu.

“Ada yang cuba larikan diri melalui siling namun ketangkasan anggota polis dapat menggagalkan ‘misi’ mereka.


“Seramai enam lelaki pekerja warga Bangladesh ditahan berusia antara 23 hingga 34 tahun.

“Dua lelaki pekerja tempatan berusia lingkungan 40-an masing-masing bertugas sebagai juruwang dan ‘kapten’ (pengurus operasi) turut diberkas,” katanya.

Dalam pada itu, Khaizam berkata, mengikut rekod polis, pihaknya mendapati pusat kecantikan itu tidak mempunyai permit perniagaan dan diberi amaran beberapa kali untuk menutup premis mereka sebelum ini.

“Ikut pengetahuan saya, premis ini sudah diberi arahan untuk menghentikan operasi perniagaan, namun masih berdegil jalankan aktiviti tidak bermoral ini.

“Premis ini sudah tidak beroperasi selama tiga hingga empat bulan, namun bertindak membukanya semula kira-kira sebulan lalu.

“Kita tidak akan kompromi dalam hal ini, polis akan terus pantau dan mengambil tindakan tegas terhadap pihak berkaitan,” katanya. – BH ONLINE

Kategori