Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Perkahwinan Diraja Yang Dekat...

Pada tahun 1956, di mana setahun sebelum negara kita mencapai kemerdekaan, majlis ini...

Banduan Lari: Rombakan Pegawai...

KEPALA BATAS ā€“ Polis Pulau Pinang tidak menolak kemungkinan akan membuat rombakan dan...

ā€˜Jangan Kempen Jatuhkan Maruah,...

PUTRAJAYA : Kementerian Perpaduan Negara menasihati semua pihak termasuk penyokong parti politik dan...

Rakan Kesal Kematian Azhar...

AJAL maut di tangan Tuhan, tiada siapa dapat menidakkan jika sudah tersurat nyawa...

OSA: DAP Tidak Berani Bersuara?

KUALA LUMPUR – Tindakan kepemimpinan DAP ‘mengunci mulut’ terhadap kenyataan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang membayangkan Akta Rahsia Rasmi (OSA) 1972 mungkin dikekalkan menimbulkan pelbagai persoalan kepada orang ramai tentang pendirian parti itu.

Ketua Wanita MCA, Datuk Heng Seai Kie berkata, hal demikian ini kerana Ahli Parlimen Iskandar Puteri merangkap Penasihat DAP, Lim Kit Siang secara terbuka mengatakan OSA sudah ketinggalan zaman sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) bermula.

ā€œKit Siang berulang kali menekankan OSA yang dilihat ā€˜usangā€™ dalam era maklumat ketika ini perlu digantikan dengan akta lain. Sekarang Dr. Mahathir telah mengumumkan OSA kekal, adakah DAP berani mempertahankan pendiriannya?

ā€œLebih penting lagi, Pakatan Harapan (PH) telah menyatakan dengan jelas dalam manifesto mereka untuk menghapuskan undang-undang yang menindas. Adakah DAP berani menentang pengabaian Dr. Mahathir terhadap sentimen orang ramai?ā€ soalnya dalam satu kenyataan, hari inin. – UTUSAN ONLINE

Kategori