Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

“Wujudkan Portal Dakwah Tangkis...

"CARI sampai lubang cacing!"... Itulah antara ayat seorang wakil perwakilan ketika berbahas pada Perhimpunan Agung...

Kertas Siasatan Terhadap Tun...

KUALA LUMPUR - Polis sedang melengkapkan kertas siasatan berhubung kenyataan bekas Perdana...

Ayda Jebat Kesal Dicop...

SESIAPA pun akan berang dan kecewa apabila ada pihak tidak bertanggungjawab menyamar atau menggunakan gambar...

Talian Bantuan Prihatin Rakyat...

CYBERJAYA - Talian hotline Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) 1800-88-2747 kembali beroperasi mulai hari...

3 Beradik, Rakan Maut Ketika Ingin Pulang Beraya

KUANTAN – Memandu dalam keadaan mengantuk dipercayai menjadi punca kemalangan yang melibatkan sebuah kereta Produa Viva dan treler di Kilometer 19 Jalan Lipis-Merapoh-Gua Musang berhampiran Padang Tengku, Lipis pada 9.50 pagi tadi sehingga mengorbankan tiga beradik dan seorang rakan mereka.

Ketua Polis Daerah Lipis Supt Azri Akmar Ayob berkata siasatan awal mendapati kesemua mangsa telah menyewa kederaan itu untuk pulang ke kampung halaman mereka di Keluat Beris, Kubur Besar, Bachok dan Pasir Mas Kelantan untuk menyambut Hari Raya Aidil Adha.

Menurutnya mangsa yang terlibat ialah pelajar Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Pekan Norfasmida Mohamed, 24 yang merupakan pemandu, kakaknya Mimi Suziana Mohamed,39 berkeja sebagai jurujual , adiknya Ahmad Faris Mohamed, 16 pelajar Kolej Vokasional Seremban dan rakan pemandu Nur Farah Farahainsah, 21 yang juga pelajar IKBN Pekan.

“Sebelum kejadian pemandu treler tanpa muatan berkenaan telah nampak kereta itu yang menghala ke Kelantan itu masuk ke laluannya menyebabkan pemandu treler, yang berusia 25 tahun itu membunyikan hon beberapa kali bagi memberi amaran.

“Bagaimanapun tiada tindak balas diberikan, malah kereta itu terus mara ke hadapan menyebabkan pemandu treler berkenaan terpaksa membrek dan mengelak ke kiri jalan.

“Namun treler terkena bahagian sisi kanan kereta berkenaan menyebabkan ia remuk teruk akibat impak pelanggaran,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Akibat rempuhan itu, kesemua mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah yang dialami, namun pemandu treler dan pembantunya tidak mengalami kecederaan.


Kesemua mayat kemudian dihantar ke Hospital Lipis untuk dibedah siasat.

Kawasan kemalangan katanya merupakan jalan lurus dan ketika kejadian kereta berkenaan dalam keadaan menurun bukit menghala ke Merapoh.

Kes siasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan polis turut melakukan ujian saringan air kencing dan mengambil sampel darah pemandu lori berkenaan bagi tujuan toksikologi. – BERNAMA

Kategori