Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Keadilan Untuk Gadis Yang...

ALOR SETAR - Seorang remaja lelaki yang dituduh menyebabkan kematian seorang remaja perempuan...

Nostalgia: Keratan Akhbar “Pemain...

MEMILIKI gaji lumayan, tak hairanlah jika seseorang atlet mampu berbelanja besar bagi mendapatkan kereta...

Banjir: Beberapa Kem PLKN...

KUALA LUMPUR - Beberapa kem Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) turut terjejas akibat...

Isu Joe Digugurkan: “Biar...

VOKALIS Wings iaitu Awie enggan mengulas berkaitan kemelut yang melanda kumpulan legenda itu...

Pertimbang Skim Insurans Untuk PDRM

KUANTAN – Polis Diraja Malaysia (PDRM) meminta kerajaan mempertimbangkan pemberian perlindungan insurans kepada pegawai dan anggota polis yang sentiasa berhadapan risiko dalam melaksanakan tugas.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Noor Rashid Ibrahim berkata, perlindungan itu perlu sebagai salah satu kebajikan terhadap anggota dan pegawai agensi berkenaan.

“Kerjaya sebagai polis adalah unik dan berisiko seperti anggota polis trafik terdedah risiko terbabit kemalangan atau pegawai siasatan jenayah yang mempunyai risiko diserang penjenayah.

“Kita lihat perlu ada insurans supaya sekiranya berlaku kemalangan, mereka dilindungi dan dapat imbuhan tertentu. Perkara ini juga perlu dilihat secara menyeluruh termasuk perlindungan daripada penyakit,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas menghadiri Program Dialog dan Amanat Timbalan Ketua Polis Negara Bersama Exco Persatuan-persatuan Polis, Pegawai Kanan dan Pegawai Rendah Polis Kontinjen Pahang di sini hari ini. – UTUSAN ONLINE

Kategori