Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Sarawak Diperuntuk RM639.7 Juta...

KUCHING - Sarawak diperuntuk sejumlah RM639.7 juta bagi melaksana 336 projek dan program...

Malaysia Bekerjasama Perangi Pemerdagangan...

PORT DICKSON - Kerajaan akan berganding bahu dengan negara lain bagi menyekat kegiatan...

SEGERA: Pengarah Lembaga Peperiksaan...

Pengarah Lembaga Peperiksaan Malaysia (LPM), Dr Naimah Ishak dan Timbalan Pengarah Operasi LPM,...

One Two Jaga Dicalonkan...

KUALA LUMPUR - Meskipun karya yang memfokus isu korupsi, One Two Jaga sukar...

Pengamal Media Diminta Sebarkan Mesej Perpaduan

KUALA LUMPUR – Pengamal media di negara ini diminta menyebarkan mesej perpaduan melalui laporannya dan menghebahkan usaha kerajaan mendidik masyarakat supaya mencintai dan mengekalkan perpaduan serta keharmonian sedia ada.

Timbalan Ketua Pengarah (Operasi) Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional Datuk Abdul Karim Abu Seman berkata antara laporan berita mengenai perpaduan yang disiarkan media ialah Anugerah ‘MyHero’.

“Anugerah ‘MyHero’ adalah anjuran bersama Dewan Perniagaan dan Perusahaan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCCI) serta Nanyang Siang Pau. Ia diperkenalkan pada 2014 bagi mengiktiraf dan meraikan wira (untuk kategori lelaki) dan srikandi (kategori wanita) tidak didendang yang menabur bakti dalam memupuk perpaduan nasional serta keharmonian kaum,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam ucapannya sebelum merasmikan Anugerah MyHero 3.0 di sini, hari ini.

Turut hadir Presiden Gabungan Dewan Perniagaan dan Perindustrian Cina Malaysia, Tan Sri Ter Leong Yap. Abdul Karim mewakili Menteri di Jabatan Perdana Menteri Senator P. Waytha Moorthy.

Katanya, kerancakan media menyiarkan (tular) cerita-cerita positif daripada Anugerah MyHero dapat menenggelamkan berita negatif yang banyak dibangkitkan dalam media sosial yang secara tidak langsung boleh mencetuskan konflik dalam masyarakat. – BERNAMA

Kategori