Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Pasukan Bola Sepak Negara...

BANGKOK - Walaupun pasukan Malaysia gagal menjuarai Piala AFF Suzuki 2018 selepas tewas...

SJKT Kekurangan Guru Subjek...

SEPANG – Presiden MIC Datuk Seri Dr S. Subramaniam berkata sekolah jenis kebangsaan...

Masjid Lambang Kekuatan Islam...

KANGAR - Masjid sebagai tempat beramal dan beribadat umat Islam sewajarnya menjadi lambang...

Video: Awek Bercoli Hijau...

MEDIA sosial digemparkan dengan video viral seorang wanita dengan hanya berseluar merah dan...

Polis Jejak Suspek Pecah Rumah Di Dungun

DUNGUN – Polis meminta bantuan orang ramai agar dapat menyalurkan maklumat sehingga tertangkapnya suspek yang dipercayai giat menjalankan aktiviti pecah rumah di beberapa kampung daerah ini.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Baharudin Abdullah ketika dihubungi berkata, ini ekoran satu laporan polis yang telah dibuat Selasa lalu oleh seorang penduduk Kampung Padang Jambu yang terserempak dengan suspek ketika cuba memasuki kediamannya.

Menurut Baharudin, dalam kejadian kira -kira pukul 12.30 tengah hari itu, penghuni rumah tersebut dikatakan terserempak dengan suspek yang cuba memasuki kediaman melalui sebuah tingkap kecil di dapur, dan sempat merakam gambar sebelum suspek melarikan diri.

Baharudin mengingatkan orang ramai agar menghubungi pihak polis dan tidak mengambil tindakan sendiri sekiranya terserempak dengan suspek yang dikatakan sering membawa senjata seperti pisau kecil dan suspek dibimbangi bertindak di luar kawalan.

Menurut Baharudin, kes akan disiasat di bawah seksyen 453 Kanun Keseksaan kerana melakukan jenayah pecah rumah.

Orang ramai yang mempunyai maklumat sehingga tertangkapnya suspek boleh hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah untuk memberi maklumat atau menghubungi Bilik Gerakan di talian 09 – 8482222. – UTUSAN ONLINE

Kategori