Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

Biadabnya…Nak Cari Kerja Ke...

SEKARANG ni bukan mudah untuk mencari kerja terutama bagi pelajar yang baru habis...

Anggota Polis Maut Terkena...

JOHOR BAHRU - Seorang anggota polis berpangkat Sarjan Mejar maut terkena tembakan ketika...

Cerita Jahat Konon Proton...

ALKISAH baru-baru ini, seorang rakan sembang media sosial saya buat ulasan panjang mengenai...

Erra Tertekan Hubungan Baik...

RASANYA peminat hiburan sendiri sudah maklum mengenai hubungan cinta yang terjalin antara Erra...

KLIA Melangkaui Sasaran Kualiti Perkhidmatan Di Bawah Mavcom

KUALAL LUMPUR – Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) melangkaui sasaran kualiti perkhidmatan pada bulan Oktober yang ditetapkan di bawah rangka kerja Kualiti Perkhidmatan (QoS) Suruhanjaya Penerbangan Malaysia (Mavcom).

Pemangku Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Malaysia Airports Raja Azmi Raja Nazuddin berkata memenuhi sasaran QoS merupakan sebahagian kecil daripada banyak inisiatif yang diambil untuk meningkatkan pengalaman tetamu.

“Pada dasarnya, kita mahu mengubah minda rakyat dan menggabungkan mereka dengan budaya perkhidmatan dunia pertama,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Dimulakan pada September 2018, QoS adalah ukuran prestasi perkhidmatan yang bertujuan untuk memastikan keselesaan penumpang yang konsisten di lapangan terbang dan meningkatkan pengalaman pengguna lapangan terbang untuk pihak berkepentingan.

Bulan Oktober menyaksikan penambahan lima elemen perkhidmatan baharu yang diukur, iaitu ketersediaan dan kebolehpercayaan perkhidmatan Aerotrain di Terminal Utama KLIA, ketersediaan dan kebolehpercayaan orang yang menggunakan perkhidmatan seperti lif, eskalator dan walkerators, ketersediaan dan kebolehpercayaan jambatan penumpang (Aerobridges), kecekapan Sistem Bimbingan Visual (VDGS) untuk pesawat, dan kesediaan pengendali sebelum ketibaan pesawat.

Pada bulan pertama pelaksanaan QoS, tiga unsur diukur – kebersihan tandas penumpang, keadaan tandas kakitangan dan kebolehpercayaan laluan Wi-Fi. – BERNAMA

Kategori