Monday, October 28, 2024

Creating liberating content

Romeo Bergayut Di Tingkap,...

RUSIA - Malang buat si Romeo ini, Pavel Logino apabila hasratnya untuk mengejutkan...

5,718 Sembuh, 8 Kematian,...

KUALA LUMPUR - Malaysia mencatatkan kes sembuh tertinggi dalam tempoh 24 jam lepas...

Bijirin Quinoa, Makanan Sihat...

TIBA-TIBA kecoh di seluruh dunia siber pembangkang apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd...

Irfan Bakti Terkilan Skuad...

KUALA TERENGGANU – Walaupun berpuas hati dengan persembahan skuad Penyu ketika menentang Johor...

Pelantikan Sebagai Pengarah PRK 1 Cabaran Kepada Wan Rosdy

KUANTAN – Pelantikan Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail sebagai Pengarah Jawatankuasa Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Cameron Highlands dilihat sebagai satu cabaran kepada Menteri Besar Pahang itu.

Setiausaha Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Ab Hamid Nazahar berkata ia juga mencipta sejarah tersendiri kerana kebiasaannya jawatan itu diberikan kepada barisan kepimpinan peringkat persekutuan.

“Walaupun cabaran ini besar bagi kita namun kita akan memberikan fokus dan tumpuan penuh dalam membantu calon di Cameron Highlands.

“Kita juga akan menggerakkan jentera kita di negeri ini sama ada Badan Perhubungan UMNO negeri, Exco-exco Kerajaan Negeri, wakil rakyat dan semua pihak yang terlibat untuk memberikan yang terbaik pada PRK ini,” katanya selepas Majlis Bantuan Khas Persekolahan YAB Menteri Besar Pahang kepada 200 murid di Dewan Maahad Tahfiz Negeri Pahang (MTNP), di sini hari ini.

Turut hadir Pengerusi Jawatankuasa Sains, Teknologi, Teknologi Hijau, Komunikasi dan Multimedia Pahang, Datuk Mohammad Fakhruddin Mohd Ariff yang mewakili Menteri Besar menyampaikan sumbangan.


Semalam Pemangku Presiden parti Datuk Seri Mohamad Hasan mengumumkan keputusan Majlis Tertinggi UMNO melantik Wan Rosdy yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jelai itu memimpin jentera PRK Cameron Highlands kali ini.

Ab Hamid berkata jawatan itu juga mungkin diberikan setelah mengambil kira bahawa Pahang satu daripada dua negeri yang masih lagi di bawah teraju kepimpinan BN selain status DUN Jelai yang terletak di bawah Parlimen Cameron Highlands . – BERNAMA

Kategori