Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

Razak Baginda Sedia Bantu...

KUALA LUMPUR - Abdul Razak Baginda, hari ini, tampil menyatakan kesediaan membantu siasatan...

Lelaki Belanja Lebih RM500,000...

Oh, kami tak tahu apa reaksi Kim Kardashian jika melihat gambar peminat lelaki...

40 ADUN Pulau Pinang...

GEORGE TOWN: Kesemua 40 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Pinang akan mengangkat...

“Minyak Naik Tapi KFC...

SEJAK pagi ini, rancak warga maya mengkritik status Facebook yang dikatakan dimuatnaik oleh Timbalan Menteri...

Pemuda UMNO Sabah Desak Zahid Segera Letak Jawatan

KOTA KINABALU – Pemuda UMNO Sabah mendesak presidennya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi segera meletakkan jawatan kerana didakwa hilang penguasaan terhadap parti dan tidak lagi dihormati oleh pemimpin dan ahli.

Naib ketuanya, Ghazalie Ansing berkata, sekiranya enggan meletak jawatan secara sukarela, Pemuda UMNO Sabah akan memohon kepada Majlis Tertinggi (MT) parti supaya mendesak Ahmad Zahid berbuat demikian.

“Selain itu, saya juga melihat presiden cuba membuat parti ini sebagai perisai untuk menyelamatkan diri daripada kes yang dihadapi beliau di mahkamah, “katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata ketidaktentuan presiden dalam mengemudi hala tuju UMNO telah mengakibatkan ramai pemimpin dan ahli keluar keluar meninggalkan parti itu.

Semalam, hampir keseluruhan barisan kepimpinan UMNO Sabah termasuk lima anggota Parlimen, sembilan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan dua senator mengumumkan keluar parti dengan alasan parti itu tidak mempunyai hala tuju yang jelas.

“Kita mahu UMNO dipimpin oleh orang yang selayaknya memimpin parti keramat ini. Presiden sedar akan permasalahan ini dan permasalahan yang dia sendiri bawa,” katanya.


Ghazalie, yang juga Ketua Pemuda UMNO Tawau berkata, walaupun 21 ketua Bahagian UMNO Sabah sudah keluar parti namun sayap Pemuda UMNO Sabah akan terus berjuang mempertahankan kelangsungan parti itu di Sabah.

Katanya, UMNO adalah parti perjuangan dan telah berjaya membangunkan Sabah sejak dua dekad lalu.

Justeru, beliau menyifatkan kepimpinan yang telah meninggalkan parti itu sebagai pemimpin yang kurang daya tahan sehingga mengalah kepada pelbagai tekanan kerajaan memerintah. – BERNAMA

Kategori