Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

Penyokong P.Pinang Amuk Tewas...

BATU KAWAN - Kekalahan pasukan Pulau Pinang pada aksi Liga Super menentang Sarawak...

507,050 Dos Vaksin Diberikan...

KUALA LUMPUR - Jumlah pemberian vaksin harian Covid-19 melepasi angka 500,000 semalam selepas...

Pekerja Binaan Dipenjara Enam...

KLUANG: Seorang pekerja binaan dijatuhi hukuman penjara enam tahun oleh Mahkamah Sesyen, di...

Rakyat Harus Terima Bajet...

IPOH - Rakyat harus menerima bajet yang mengambil kira perbelanjaan pembangunan ekonomi, bukan...

Pusat Penamaan Calon, Penjumlahan Undi Diubah

PUTRAJAYA – Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengubah lokasi Pusat Penamaan Calon dan Pusat Penjumlahan Rasmi Undi bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Cameron Highlands.

Pengerusi SPR Azhar Azizan Harun dalam kenyataan hari ini berkata Dewan Gemilang Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Ahmad Shah akan digunakan untuk tujuan itu, menggantikan Bilik Gerakan Pejabat Daerah dan Tanah Cameron Highlands dan Dewan Jubli Perak Sultan Haji Ahmad Shah.

“Perubahan ini dilakukan setelah mengambil kira faktor keselesaan dan keselamatan semua pihak yang terlibat dalam PRK ini,” katanya.

Hari penamaan calon bagi PRK Parlimen Cameron Highlands ditetapkan pada 12 Jan 2019, manakala hari mengundi awal pada 22 Jan dan hari mengundi pada 26 Jan.

PRK itu diadakan berikutan penyandangnya Datuk C Sivarraajh gagal mengemukakan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Pilihan Raya yang mengisytiharkan bahawa Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) bagi kawasan itu adalah terbatal dan tidak sah berikutan berlaku amalan rasuah untuk mempengaruhi pengundi di kawasan itu. – BERNAMA

Kategori