Monday, October 28, 2024

Creating liberating content

Neelofa, Wanita Berhijab Pertama...

KUALA LUMPUR - Pengacara dan pelakon, Neelofa diumumkan sebagai wanita berhijab pertama yang...

Wanita Terkejut Jadi Pekak...

SEORANG wanita didiagnos dengan keadaan kesihatan pelik apabila mendakwa menjadi pekak semata-mata kerana...

Hayati Prinsip Rukun Negara...

SEREMBAN - Setiap lapisan masyarakat di negara ini perlu menghayati prinsip Rukun Negara,...

Rayani Air: “Saya Tak...

PENGASAS produk kecantikan Qu Puteh, Datuk Seri Dr. Hasmiza Othman menegaskan beliau hanya...

UMNO Bahagian Boleh Buat Usul Berkaitan Jawatan Presiden Parti

IPOH – UMNO Perak tidak akan menghalang mana-mana bahagian di negeri itu untuk membuat usul tergempar bagi menentukan nasib Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi selaku presiden parti.

Pengerusinya, Datuk Saarani Mohamad berkata prosedur tersebut dibenarkan selain termaktub dalam perlembagaan parti.

“Kalau ikut perlembagaan parti, kita tidak akan halang namun kita yakin di Perak, perkara tersebut takkan berlaku,” katanya pada sidang media di bangunan UMNO Perak, di sini, hari ini.

Semalam, bekas calon Presiden UMNO yang tewas dalam pemilihan, Khairy Jamaluddin, mendesak Ahmad Zahid melepaskan jawatan Presiden dengan segera.

Anggota Parlimen Rembau itu turut menegaskan desakan dibuat kerana krisis kepercayaan dalam kalangan anggota parti terhadap Ahmad Zahid semakin meruncing, dengan semakin banyak pemimpin dan ahli Parlimen UMNO meninggalkan parti.

Saarani berkata, pihaknya kecewa dengan tindakan drastik beberapa anggota Parlimen UMNO yang meninggalkan parti selain tidak menolak ia menjurus ke arah kepentingan peribadi.


Dalam perkembangan berkaitan, Saarani turut mendesak bekas anggota Parlimen dan ADUN UMNO di Perak yang keluar parti meletak jawatan kerana mengkhianati amanah diberikan rakyat selepas Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

“Secara moralnya, mereka hendaklah melepaskan jawatan anggota Parlimen itu untuk membolehkan rakyat membuat pilihan semula. Mereka dipilih dengan jelas atas kapasiti selaku wakil calon daripada UMNO dan Barisan Nasional,” katanya. – BERNAMA

Kategori