Friday, October 25, 2024

Creating liberating content

250 Mat Rempit Dipaksa...

SEREMBAN - Lebih 250 penunggang motosikal terpaksa menolak kenderaan mereka sejauh 200 meter...

Pemilik FB ‘Mac Chan’...

KUALA LUMPUR - Pertubuhan Gerakan Transformasi Pengguna Malaysia (GTPM) menggesa pihak berkuasa menyiasat...

Kai Chee Pemenang Super...

LABUAN - Walaupun kurang dikenali dalam dunia muay thai, namun Jian Kai Chee...

Polis Buru 3 Suspek...

KUALA LUMPUR - Polis memburu tiga suspek, termasuk seorang wanita yang disyaki terbabit...

Kisah Tabah Calon BN Gigih Kempen Tanpa Dana

BERJUANG… Ketika Pakatan Harapan (PH) bermegah dengan dana besar selain bebas guna jentera dan premis kerajaan, Barisan Nasional (BN) pula tampil dalam keadaan serba ringkas tanpa bajet.

Malah, jika diperhati sepanjang masuk hari keempat kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Cameron Highlands, segala sepanduk dan gegantung tanpa muka calon, sebenarnya adalah lebihan daripada Pilihan Raya Umum (PRU) lalu.

Sehingga kini meskipun kempen semakin panas dengan isu ‘duit motor’ ejen PH kepada sekumpulan Orang Asli, tinjauan dilakukan media mendapati masih tiada poster yang menampilkan calon BN, Ramli Mohd Nor dipasang.

Beliau yang ditemui ketika melawat Kampung Orang Asli Pos Terisu hari ini berkata, jentera parti itu terpaksa menerima hakikat BN bukan lagi Kerajaan Pusat sekali gus apa jua peruntukan dan penggunaan aset adalah terhad.

“Kami ini parti pembangkang, mana ada duit nak buat acara besar-besaran. Kami tidak boleh guna jentera kerajaan, kami tidak boleh guna dewan orang ramai, bahkan tidak boleh guna sekolah, jadi kempen perlahan-perlahanlah.


“Kita tengok macam mana nanti, Kalau ada peruntukan sedikit, maka adalah (poster dengan wajah muka),” kata Ramli dalam nada rendah diri ketika diajukan soalan cepu emas tersebut oleh portal BNPPortal.com.

Beliau berkata demikian susulan sehingga ke hari ini masih tiada perang poster yang agak ketara di sekitar Cameron Highlands di sebalik peningkatan jumlah pengunjung dari luar daerah berkenaan termasuk pelancong asing.

Apa yang kelihatan hanyalah bendera lama BN manakala PH pula berbangga ada banyak bendera logo blok itu serta poster calon ‘kitar semula’ mereka yang kalah pada PRU ke-14 lepas, M Manogaran. – Agensi/Mynewshub.TV

Kategori