Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Keluarga Miskin Tegar Dapat...

PUTRAJAYA - Setiap keluarga miskin tegar yang berdaftar akan dibekalkan dengan 20 kilogram...

16 Tanah Milik Kementerian...

KUALA LUMPUR - Sebanyak 16 lokasi tanah milik Kementerian Pertahanan dikenal pasti terbabit...

Malaysia Berdepan Saingan Beregu...

RIO DE JANEIRO - Kebimbangan beregu lelaki dan wanita negara akhirnya menjadi kenyataan...

Polis, DBKL Sahaja Berkuasa...

KUALA LUMPUR - Polis dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sahaja yang mempunyai...

YDP Agong Bimbang Kekerapan Jenayah Kanak-Kanak

PEKAN – Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Sultan Ahmad Shah hari ini menzahirkan kebimbangan terhadap kekerapan kes pembunuhan melibatkan kanak-kanak yang berlaku di daerah Pekan sejak akhir-akhir ini.

Al-Sultan Abdullah bertitah, keadaan itu cukup mendukacitakan baginda dan berharap semua pihak dapat mengawasi bukan sahaja kanak-kanak, tetapi juga orang dewasa untuk mengelakkan perkara sedemikian daripada berlaku.

“Mungkin tekanan atau stres telah mengakibatkan kejadian seperti ini berlaku, saya tidak ingin melanjutkan tentang perkara ini kerana ia telah menjadi kes polis.

“Saya harap anda semua bekerjasama dan sepakat untuk memperkemaskan lagi jati diri* sepakat dan muafakat adalah suatu yg perlu digalakkan bagi bersama banteras gejala tidak sihat daripada berlaku agar penduduk dapat hidup dengan aman serta tenteram,” titah baginda.

Baginda bertitah demikian pada Majlis Bersama Penduduk Tanah Kesultanan Daerah Pekan di Dewan Sultan Haji Ahmad Shah di sini hari ini. – BERNAMA

Kategori