Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

Sesi Persekolahan Sekolah Kendalian...

KUALA LUMPUR - Sesi baharu persekolahan bagi semua sekolah di bawah pentadbiran Jabatan...

Polisi Diplomasi Ketenteraan Kukuhkan...

KUALA LUMPUR - Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata polisi diplomasi...

Syabas Pastikan Bekalan Air...

KUALA LUMPUR - Bekalan air di kawasan-kawasan yang terlibat dengan gangguan bermula Isnin...

Elly Mazlein, Zul 2by2...

SETELAH beberapa minggu bertanding, kumpulan Apoo yang dianggotai penyanyi Zul 2by2 dan Elly...

Gmail, Google Drive Hadapi Masalah Seluruh Dunia

KUALA LUMPUR – Pengguna Google dari seluruh dunia dilaporkan kini berhadapan masalah untuk mengakses beberapa perkhidmatan jaringan itu terutamanya Gmail dan Google Drive berikutan rata-rata mereka tidak dapat menghantar e-mel.

Menurut laman sesawang Outage.Report, pengguna di Amerika Syarikat (AS), Malaysia, Singapura dan Australia mengalami masalah berkenaan dengan Gmail dan Google Drive.

Jelas laporan itu, dalam tempoh 24 jam masing-masing lebih 1,500 pengguna dari AS, 900 pengguna Australia dan 200 pengguna Malaysia tampil membuat aduan mengenai masalah tersebut.

Laman sesawang Down Detector pula menyatakan pengguna mula menghadapi masalah dengan Gmail dan Google Drive dari pukul 10 pagi tadi.

Sebuah peta dan carta yang disiarkan dalam laman sesawang itu menunjukkan pengguna di Jepun, China dan India turut berhadapan masalah dengan Gmail.

Bagaimanapun jelas laporan itu, pengguna yang boleh menghantar e-mel pula mengadu lampiran yang dihantar tidak dapat dimuat turun.


Menurut Google Suite Status Dashboard, pengguna masih dapat mengakses Gmail dan Google Drive namun berhadapan dengan `mesej error’, latensi tinggi dan pelbagai masalah lain.

Dalam pada itu, menurut Google, pihaknya sedang menyiasat laporan orang ramai berhubung masalah di Gmail dan Google Drive selain menyatakan maklumat tambahan akan diberitahu dalam masa terdekat. – Agensi

Kategori