Monday, October 28, 2024

Creating liberating content

Najib Sudah Ada Calon...

KUALA LUMPUR - Pengerusi Lembaga Penasihat Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Najib Tun...

UMNO Disaran Buka Keanggotaan...

UMNO perlu mengkaji semula Perlembagaan parti dan disaran buka keanggotaan kepada kaum lain...

Pecutan Emas Kelima Azizulhasni...

KUALA LUMPUR - Jaguh berbasikal negara, Mohd. Azizulhasni Awang berjaya menamatkan kemarau pingat...

‘Proton Bukan Kereta Nasional!’...

IPOH - Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak hari ini kecoh sedikit gara-gara...

Bukan Orang Tua Sahaja Tak Jumpa, Masjid Pun Tak Pergi

PETALING JAYA – Bukan hanya tidak balik jumpa ibu bapa, namun ada juga yang tidak ke masjid selepas kebenaran solat berjemaah dibenarkan.

Di media sosial ketika ini, orang ramai mempertikaikan segelintir masyarakat yang hanya bising ketika kerajaan membuat prosedur operasi standard (SOP) ketika perintah kawalan pergerakan (PKP) sebelum ini.

Ketika itu ramai yang bising masjid tidak boleh hadir sedangkan beberapa sektor lain sudah dibuka. Namun lain jadinya selepas SOP baharu diumumkan.

“Betul, bukan sahaja ada segelintir yang mendahulukan melancong daripada rentas negeri jumpa orang tua, masjid juga ada yang tak pergi.

“Sebelum ini ramai yang bising kata masjid ditutup, sepatutnya masjid dibuka. Tapi sekarang ada je melangut makan ABC time Jumaat,” jelas Irdina_Salleh88.


“Ini realiti hari ni, bising, memekak masa tak boleh. Dah memang tak boleh masa tu. Tiap-tiap hari bising. Kerajaan zalim la, tak kesian rakyat la.

“Bila dah buka sempadan negeri ni tak ada pun nak jumpa mak ayah, solat Jumaat pun tak pergi, dulu bukan main lagi bising masjid tutup,” kata Farah Nadia. – K! ONLINE

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori