Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

Polis Digesa Siasat Video...

LONDON - Pertubuhan Layanan Beretika untuk Haiwan (PETA) mendesak pihak berkuasa Britain menyiasat...

“Saya Mohon Maaf, Dia...

MACHANG - Susulan kes seorang lelaki mencabul dan cuba merogol seorang wanita di...

Lelaki Sanggup Berlutut Mohon...

CHINA – Menantikan hukuman. Adakah anda mahu lelaki seperti ini menjadi kekasih anda?Lelaki...

Tiada Tolak Ansur Kes...

Kementerian Pendidikan (KPM) menegaskan tiada tolak ansur terhadap kesalahan seksual di semua institusi...

174 Saman Dikeluarkan, Tiga Lelaki Ditahan Di NS

SEREMBAN: Sebanyak 174 saman dikeluarkan atas pelbagai kesalahan menerusi Op Ambang Tahun Baru 2022 yang dijalankan di sekitar negeri ini bermula pukul 8 malam tadi hingga pukul 3 pagi ini.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Negeri Sembilan, Superintenden Shafiei Muhammad berkata, selain itu, sebanyak 33 saman Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan 53 Notis JPJ dikeluarkan ke atas pengguna jalan raya yang melakukan pelbagai kesalahan.

Menurutnya, tiga individu ditahan di lokasi kerana melakukan kesalahan di bawah Seksyen 45A (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 iaitu memandu di bawah pengaruh alkohol dan Seksyen 15 (1)(a) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952 iaitu memasukkan dadah berbahaya ke dalam badan.

“Daripada jumlah individu yang ditahan, seorang lelaki berusia sekitar 43 tahun ditahan di Jalan Lingkaran Tengah, Seremban kerana memandu kenderaan di bawah pengaruh alkohol. Dua orang lelaki berumur sekitar 24 hingga 38 tahun ditahan di Kilometer 19 Jalan Seremban-Tampin di Rembau selepas saringan ujian air kencing yang dijalankan mendapati mereka positif dadah,” katanya dalam kenyataan hari ini.


Sementara itu, katanya, sebanyak 289 buah kenderaan dari pelbagai jenis dan 325 individu telah diperiksa dalam operasi tersebut.

UtusanOnline-

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori