Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

Siapa Aiman Banna Trending...

NAMA Aiman Banna mungkin tidak begitu dikenali ramai, namun baru-baru ini nama tersebut...

‘Gabungan BN Dan PH...

Cyberjaya : "Melalui gabungan sokongan parti terbesar Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan...

Rampasan 2.6 Tan Syabu...

JOHOR BAHRU - Polis berjaya menumpaskan satu sindiket pengedaran dadah antarabangsa apabila berjaya...

Kapal Kemanusiaan Zaytouna-Olivia Ditawan...

TEL AVIV - Kapal Zaytouna-Olivia 'Women's Boat to Gaza' (WBG) telah berjaya ditawan...

Peroleh Baucar RM500 Tebus Kredit ePemula RM150 Guna ShopeePay!

Peroleh Baucar RM500 Tebus Kredit ePemula RM150 Guna ShopeePay!

Shopee-ePemula

ShopeePay, e-dompet pilihan utama bagi eBelia 2021 akan mengambil bahagian dalam inisiatif ePemula bermula dari jam 8 pagi 11 April hingga 11.59 malam, 10 Jun ini

Kempen itu diadakan sejajar dengan pengumuman kerajaan pada 31 Mac lalu iaitu ShopeePay antara empat penyedia perkhidmatan e-dompet di Malaysia dipilih sebagai platform ePemula.

Adik-adik, kakak-kakak, abang-abang yang agak ‘konfius’ apa itu program ePemula, marilah kita membaca lebih lanjut.

Program ePemula merupakan sebuah inisiatif e-tunai oleh kerajaan di bawah Bajet 2022 bagi mengkreditkan bantuan RM150 kepada pelajar berumur 18 hingga 20 tahun (diploma atau SKM4) dan pelajar sepenuh masa institusi pengajian tinggi (IPT).

Atau dalam bahasa mudahnya, belia yang layak akan diberi RM150 kredit ePemula oleh kerajaan. Cara mendapatkanya bukan dengan mencucuk kad ATM mahupun beratur di pejabat pos.

Sebaliknya dengan menebus RM150 kredit ePemula itu di salah satu daripada empat aplikasi e-dompet yang telah diumumkan.

Inisiatif ePemula itu boleh dipohon bermula pukul 8 pagi pada 11 April 2022 sehingga pukul 11.59 malam pada 1 Jun 2022 dan mesti digunakan sebelum pukul 11.59 malam pada 10 Jun 2022.

Pemohon yang layak iaitu pelajar mengikuti kursus bertaraf diploma, SKM4 dan ke atas di IPT akan mendapat bantuan itu dalam tempoh tiga hari daripada tarikh permohonan.

Benar anda boleh menebus bantuan ePemula melalui tiga aplikasi e-dompet selain ShopeePay, tetapi adakah anda begitu yakin anda sanggup untuk berbuat demikian?

Apakah anda begitu percaya yang diri anda tidak mahu mendapatkan manfaat dan ganjaran tambahan sebanyak RM500 sekiranya menggunakan aplikasi ShopeePay?

Ni nak beritahu sikit, jika Adik-adik, kakak-kakak, abang-abang menebus bantuan ePemula di ShopeePay, anda akan dapat jaminan ekstra baucar sebanyak RM500. Hanya anda perlu mengaktifkan shopeepay premium untuk menebus bantuan ePemula. 

Malah baucar sebanyak RM500 itu akan dikreditkan ke aplikasi e-dompet ShopeePay hanya dalam tempoh sehari selepas pelajar menebus ePemula menggunakan ShopeePay.

Ganjaran baucar RM500 jika menggunakan ShopeePay melibatkan penggunaan untuk “ShopeePay Vouchers”, “ShopeeFood Vouchers” dan “Shopee Mall Vouchers”.

Sebanyak RM90 “ShopeePay Vouchers” antaranya boleh digunakan di premis perniagaan Tealive, A&W, MR.DIY, Kenny Rogers Roasters, MYNEWS, Baskin-Robbins, OldTown White Coffee, ZUS Coffee dan banyak lagi.

Begitu juga baucar bernilai RM50 “ShopeeMall Vouchers” boleh digunakan di 


Gadget: Sony, JBL, Edifier 

Kesihatan & Kecantikan :Watsons, Clinelle, Rorec, Mandom 

Peralatan Rumah: Russell Taylors, Tefal Home 

Fesyen:Skechers, Oxwhite

Sebanyak RM310 baucar “ShopeeFood” pula untuk pembelian penghantaran makanan dan penebusan baucar dalam bentuk diskaun pembelian makanan.

Lebih menarik anda akan memperoleh tiga peratus “Daily Shopee Coins Cashback” untuk “Offline Payment” yang dilakukan menggunakan ShopeePay melalui DuitNow QR (ShopeePay atau e-wallets dan Bank).

Gunakan RM150 kredit ePemula menerusi ShopeePay di premis berikut untuk mendapatkan Shopee Coins Cashback.

Jenama fesyen: JD Sports, Focus Point, Giordano, Elle, Common Sense.

Makanan dan minuman:Taco Bell, KFC, Kyochon, myBurgerLab, CU Malaysia.

Teknologi: Samsung, Huawei, Switch, Xiaomi.

Kecantikan :Innisfree, Guardian, Sasa dan Cinema TGV:  Red Box, Flyproject, BookXcess, Gamers Hideout

Begitu juga pengisian petrol di Petron, Shell, Caltex dan BHP.

Shopee turut menganjurkan #ShopeeEPEMULAsquad Challenge untuk pelajar yang menebus RM150 kredit ePemula itu menggunakan aplikasi e-dompet ShopeePay.

Caranya cuma perlu mengikuti @ShopeePay_MY di Instagram & @ShopeeMY di TikTok dan mengambil gambar aksi menarik berkumpulan seramai empat orang yang telah menebus ePemula di ShopeePay.

Kesimpulannya tidak usah rumit-rumit apabila tiba masanya tebus ePemula menggunakan aplikasi e-dompet ShopeePay, klik sahaja ke sini untuk menebusnya.

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori