Monday, October 28, 2024

Creating liberating content

Sukuk Hijau Malaysia Dijangka...

KUALA LUMPUR – Sukuk hijau di Malaysia dijangka mempunyai prospek yang lebih baik...

Tindakan 2 ADUN PKR...

KUALA LUMPUR - Tindakan dua wakil rakyat PKR yang menyebabkan usul mencadangkan Pengerusi...

Rusuhan Kuil: Waytha Moorthy...

RAGU... Kredibiliti Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator P. Waytha Moorthy yang diberi...

Penghidap Anorexia Kini Jadi...

London - Seorang gadis yang pernah menghidap anorexia dan hanya makan sebiji epal...

Guru Disyaki Dera Kanak-Kanak Dirakam Percakapan

KUALA LUMPUR – Polis mengesahkan telah merakam percakapan guru tadika yang disyaki terlibat dalam kes penderaan kanak-kanak berusia 3 tahun di sebuah tadika di Taman Megah, kepong baru-baru ini.

Ikuti Mynewshub: Telegram

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Beh Eng Lai berkata, pihaknya mengesahkan perkara tersebut dan proses rakaman telah diambil semalam.

“Polis telah merakam percakapan guru terbabit yang disyaki terlibat dalam kes ini. Rakaman percakapan telah dilakukan di tadika berkenaan kira-kira pukul 2 petang semalam,” katanya ringkas ketika dihubungi Kosmo! di sini hari ini.

Terdahulu, tular di media sosial dua buah video berdurasi lima saat yang memaparkan insiden penderaan melibatkan seorang kanak-kanak lelaki berusia 3 tahun.


Kosmo! Online melaporkan, polis menjalankan siasatan berhubung kes terbabit selepas menerima aduan dari ibu mangsa yang berusia 33 tahun.

Eng Lai berkata, Kedua-dua video berkenaan memaparkan rakaman seorang wanita dewasa disyaki guru di tadika berkenaan telah bertindak memukul seorang kanak-kanak dengan kasar menggunakan tangan selain dipaksa makan.

“Polis mendapati kejadian berlaku pada bulan Mei lalu dan siasatan dijalankan di bawah Sekyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001,” jelasnya.

-Kosmo Online

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori