Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

Tempoh Penggantungan Annuar Musa...

KUALA LUMPUR - Beliau begitu meminati sukan bola sepak dan mencintai dunia bola,...

Pengantin Pelik, Kedua-Dua Pakai...

Moscow – Jika dilihat kepada pasangan ini, pasti sukar untuk mengenali mana satu...

MAS Baharu Tidak Perlukan...

KUALA LUMPUR (Bernama) -- Kemunculan Malaysia Airlines (MAS) yang baharu hasil daripada pelan...

Polis Tahan Lelaki Terlibat...

KUALA LUMPUR - Polis menahan seorang lelaki yang dipercayai terlibat dalam satu pergaduhan...

Litar Sepang Tetap Dalam Ingatan Hamilton

KUALA LUMPUR: Litar Antarabangsa Sepang (SIC) menyimpan 1,001 kenangan buat juara dunia tujuh kali Formula Satu (F1) dari pasukan Mercedes-AMG PETRONAS, Lewis Hamilton.

Ikuti Mynewshub: Telegram

Hamilton berkata SIC mempunyai daya tarikan tersendiri dan sehingga sekarang, pelumba berusia 37 tahun itu masih merasai ketiadaan litar berkenaan dalam kalendar perlumbaan F1.

“Litar terbabit menjanjikan pemanduan yang menakjubkan, malah boleh dikatakan cukup epik kepada mereka yang pernah beraksi di sana (SIC),” kata Hamilton pada sesi bersama media di sini, hari ini.

“Saya masih ingat pada perlumbaan pertama di SIC pada 2007, ketika itu menamatkan perlumbaan di tempat kedua. Selain perlu berjalan jauh, saya juga agak sukar untuk keluar daripada jentera. Ia pengalaman yang tak dapat dilupakan.”

Untuk rekod, Hamilton yang memulakan karier sebagai pelumba F1 pada 2007 sudah meraih tujuh gelaran dunia iaitu masing-masing pada 2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019 dan 2020.


Dengan berbaki enam perlumbaan musim ini, Hamilton sudah mengumpul 168 mata untuk berada di tangga keenam keseluruhan manakala Max Verstappen yang mewakili pasukan Red Bull Racing RBPT mendahului carta dengan 335 mata.

“Saya tetap yakin mampu meraih posisi utama pada baki enam lagi perlumbaan namun jika tidak berjaya bukanlah bermakna berada di pengakhiran karier,” katanya.

Kali terakhir SIC berada dalam kalendar F1 adalah pada 2017 selepas 19 tahun penganjurannya di negara ini.

BHonline-

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori