Sunday, October 27, 2024

Creating liberating content

SPR Nafi Perlu Etika...

PUTRAJAYA – Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) menafikan mesej tular mengenai etika berpakaian...

Tweet Terlalu Pendek, Twitter...

WASHINGTON - Laman sosial mikro, Twitter Inc sedang menyediakan ciri baharu yang membolehkan...

Muhyiddin Nafi Kerjasama Dengan...

KUALA LUMPUR - Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang digugurkan,...

Guru Bebas Tuduhan Miliki...

SEREMBAN - Mahkamah Tinggi di sini hari ini mengekalkan keputusan Mahkamah Sesyen yang...

LRT Laluan Kelana Jaya Dibuka Esok

PETALING JAYA – Rapid Rail Sdn. Bhd. (Rapid Rail) akan membuka keseluruhan jajaran perkhidmatan transit aliran ringan (LRT) Laluan Kelana Jaya bermula pukul 6 pagi, esok (Isnin).

Ikuti Mynewshub: Telegram

Turut dimaklumkan, pampasan perjalanan percuma akan diberikan selama tujuh hari kepada pengguna perkhidmatan LRT tersebut.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Prasarana Malaysia Berhad, Mohd. Azharuddin Mat Sah berkata, hal ini dimaklumkan dua hari lebih awal daripada yang dijadualkan setelah mendapat kelulusan daripada Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD).

Jelasnya, APAD telah mengesahkan kestabilan sistem kawalan tren automatik (ATC) dan mengisytiharkan perkhidmatan LRT Laluan Kelana Jaya selamat untuk beroperasi sepenuhnya.

“Kami berterima kasih kepada APAD dengan kelulusan yang telah diberikan untuk menyambung operasi LRT Laluan Kelana Jaya.


“Pembukaan penuh perkhidmatan lebih awal daripada jadual ini diharap dapat mengurangkan kesulitan yang telah dilalui pengguna LRT Laluan Kelana Jaya,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Dalam pada itu, Mohd. Azharuddin turut memaklumkan LRT Laluan Kelana Jaya yang digantung selama lima hari akan diberi perjalanan percuma selama tujuh hari kepada pengguna kad My50, Touch ‘n Go, dan token.

“Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada semua di atas kesabaran semua pihak ketika tempoh yang sangat mencabar ini.

“Prasarana dan Rapid Rail sekali lagi memohon maaf kepada semua rakyat Malaysia yang terkesan akibat gangguan perkhidmatan LRT Laluan Kelana Jaya,” katanya.

Kosmo-

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori